داعش به زور صدها ایزدی را مسلمان کرد + ویدئو

پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 - 20:26

گروه تروریستی داعش به تازگی فیلمی را منتشر کرده است که در آن عناصر این گروه به گروهی از طایفه ایزدی های عراق را مجبور می کنند که مسلمان شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه اینترنتی "المرصد"، در این فیلم دهها ایزدی  از اتوبوس پیاده شده و با عبور از کنار خودروهای مسلح به ضد هوایی، تروریست های داعش را در آغوش می گیرند.

سپس صدها نفر که عمدتا جوان هستند، نشان داده می شود که درمحوطه یک مدرسه بر روی زمین نشسته اند و آماده گفتن شهادتین هستند. بر فراز این مدرسه پرچم داعش افراشته شده است.

یکی از تروریست های داعش آنان را خطاب قرار داده و می گوید: شما اکنون کافر هستید، به شما شهادتین را می آموزیم، پس از گفتن شهادتین مسلمان و برادر ما خواهید بود و وظایف و حقوقی دارید.

قبل از تسلط داعش بر سنجار بسیاری از ایزدی ها به کوهستان گریختند و آواره بیابانی خشک، بدون آب و غذا شدند. بسیاری در این کوهستان قبل از رسیدن کمک های هوایی جان دادند و هنوز هم بسیاری از انها در این کوهستان آواره اند. داعش برخلاف ادعایی که در این تصاویر ویدئویی کرده است، بسیازی از ایزدی ها را اعدام و یا زنده به گور کرده است.

شاهدان عینی می گویند داعش بسیاری از زنان را نیز به بردگی گرفته است. داعش همچنین در روستای "کوچو" دست به کشتار بزرگی علیه ایزدی ها زده است.

این فیلم اندکی پس از انتشار فیلم سربریدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی به دست داعش، منتشر شده است.

داعش فولی را در سال 2011 به گروگان گرفته بود و اعلام کرد در پاسخ به حملات هوایی ارتش آمریکا علیه داعش در عراق، فولی را سر برید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها