داعش کارت شناسایی اهالی موصل را باطل کرد

داعش کارت شناسایی اهالی موصل را باطل کرد
پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 - 20:58

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد، گروه داعش، کارت شناسایی صادر شده از سوی اداره های ثبت احوال عراق را از مردم موصل گرفته و درصدد تعویض آن با کارت های شناسایی مورد تأیید این گروه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع امنیتی عراقی که در اداره ثبت احوال استان نینوا کار می کند، روز پنج شنبه به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: عناصر داعش از چند روز پیش ، در ایست های بازرسی وابسته به این گروه در شهر موصل، کارت های شناسایی جوانان را از آنان گرفته و کارت های آنان را پاره کرده اند.

منبع یاد شده که از بیم مجازات شدن از سوی داعش، خواست نامش فاش نشود، افزود: عناصر این گروه، به اهالی موصل ابلاغ کرده اند که باید به مقر جدید آنان در اداره جوانان و وزرش در شهر موصل مراجعه کنند، و کارت شناسایی خود را تحویل دهند؛ و به جای آن کارت شناسایی جدید با مهر این گروه را تحویل بگیرند.

درهمین ارتباط ،" شامل سالم" که صاحب یک مغازه فروش پوشاک در شهر موصل عراق است ، گفت: صبح پنج شنبه هنگام رفتن به محل کار عناصر داعش در یک ایست بازرسی، سد راه من شدند و از من خواستند که کارت شناسایی خود را ارائه کنم.

سالم در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه تأکید کرد که عناصر داعش کارت شناسایی وی را پاره کردند و از او خواستند که به مقر این گروه در شهر موصل مراجعه کند و کارت شناسایی جدید با مهر این گروه بگیرد.

وی افزود که عناصر داعش به او گفتند که کارت شناسایی اداره های ثبت احوال عراق پس از مدت کوتاهی ، باطل خواهد شد.

هنوز هیچ منبع مستقل ، گزارش این منبع امنیتی و این شهروند عراقی را تایید نکرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها