درپی تداوم حمله به غزه مطرح شد

انتقاد "ناوی پیلای" از ناتوانی شورای امنیت

انتقاد
جمعه 31 مرداد 1393 - 12:31

درپی تداوم حملات ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد، به شدت از شورای امنیت به خاطر ناتوانی در جلوگیری از وقوع جنگ ها و درگیری ها در جهان انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ناوی پیلای" در نشست شورای امنیت گفت: اگر این شورا در مواجهه با رویدادها واکنش مناسب تری داشت، نجات جان صدها هزار انسان امکان پذیر بود.
وی افزود: منافع ملی همواره بر رنج انسان ها و نقض صلح جهانی مقدم بوده است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: جلوگیری از وقوع جنگ ها موضوع پیچیده ای است، اما امکان پذیر است.

پیلای همچنین گفت: هیچ یک از جنگ هایی که شاهد آن هستیم از خلا نیامده اند بلکه حاصل سال ها و بلکه دهه ها شکایت از نقض حقوق بشر اند.

وی به شورای امنیت پیشنهاد کرد تا اقدامات جدیدی را دراین عرصه در دستور کار خود قرار دهد و به عنوان نمونه، نمایندگی های جدیدی را برای نظارت بر حقوق بشر تشکیل دهد که دارای سرعت عمل و انعطاف پذیری بیشتر باشد و منابع مورد نیاز این نمایندگی ها نیز در اختیارشان قرار گیرد.

یاد آور می شود که کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد چند روز پیش اعلام کرد که این سمت را ترک خواهد کرد و "زید بن رعد"، شاهزاده اردنی، از ماه آینده به مدت 4 سال این سمت را به عهده خواهد گرفت.

این سخنان درحالی مطرح می شود که حمله ارتش رژیم اسرائیل علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد و وزارت بهداشت فلسطین امروز جمعه اعلام کرد: شمار شهدای حملات 45 روزه صهیونیست ها به نوار غزه به 2078 نفر رسید که 561 نفر از آنها کودک هستند.

این وزارتخانه افزود: دستکم 10345 شهروند فلسطینی نیز در همین مدت زخمی شدند که 3189 نفر از آنها کودک هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها