تروریستهای 5 میلیون دلاری سعودی در فهرست FBI

تروریستهای 5 میلیون دلاری سعودی در فهرست FBI
جمعه 31 مرداد 1393 - 22:05

5 نفر از تروریست‌هایی که پلیس فدرال آمریکا اسامی آنان را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است، تبعه عربستان سعودی هستند، که برای سر هرکدام از آنان 5 میلیون دلار جایزه تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در رأس فهرستی که "اف بی آی" در سایت خود منتشر کرده است، "ایمن الظواهری" رئیس تشکیلات القاعده قرار دارد، که 25 میلیون دلار جایزه برای اطلاعاتی که موجب دستگیری یا قتل او شود، تعیین شده است.
سایت شبکه "سی ان ان" در گزارشی، این 5 سعودی را که اسامی آنان در این فهرست 26 نفره درج شده، اینگونه معرفی کرد:

"علی سعد بن علی الحوری"
جایزه: 5 میلیون دلار
دادگاه فدرال شرق ایالت ویرجینیا اتهامات مختلفی را علیه الحوری مطرح کرده، که از جمله آنها توطئه براق قتل شهروندان آمریکایی و دست داشتن در عملیات انفجار برجهای الخبر نزدیک شهر "ظهران" عربستان در 25 ژوئیه 1996 است. در آن حادثه 19 نظامی آمریکایی از پا در آمدند.

"ابراهيم صالح اليعقوب"
جایزه: 5 میلیون دلار
دادگاه فدرال ایالت ویرجینیا اتهامات مختلفی را متوجه الیعقوب پس از انفجار برج‌های الخبر کرده است.
 

"عبدالكريم حسين محمد الناصر"
جایزه: 5 میلیون دلار
علاوه بر اتهام دست داشتن در انفجار الخبر، به اقدامات دیگری مانند توطئه برای قتل کارمندان دولتی آمریکایی، استفاده از سلاح کشتار جمعی ضد شهروندان آمریکایی، تخریب دارایی های آمریکا، قتل کارمندان فدرال متهم شده است.

"احمد إبراهيم المغسل"
جایزه: 5 میلیون دلار
از متهمان انفجار برجهای الخبر

"عدنان ج. شكري جمعة"
جایزه: 5 میلیون دلار
به عنوان یکی از فرماندهان عملیات خارجی القاعده، به دست داشتن در نقشه القاعده پاکستان برای حمله به اهداف آمریکا و انگلیس متهم شده است.

پربیننده ترین خبرها