"عصائب اهل الحق" در عراق به اتهامات پاسخ داد

شنبه 1 شهريور 1393 - 17:49

دبیرکل گروه " عصائب اهل الحق " اتهام برخی از طرف‌های سیاسی عراق به این گروه مبنی بر دست داشتن در حمله به مسجد " مصعب بن عمیر" در استان دیالی را رد کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت شبکه عراقی سومریه نیوز، " قیس الخزعلی"  روز شنبه در همایشی مشورتی با حضور تحلیلگران سیاسی در هتل فلسطین در مرکز بغداد ، گفت: همه اقشار ملت عراق باید با یکدیگر متحد و یکپارچه باشند و ضمن هماهنگی با یکدیگر از این مرحله سخت عبور کنند.
الخزعلی افزود: گروه‌های سیاسی تاکنون هنوز به درجه احساس مسؤولیت نرسیده اند.
وی اظهار داشت: عصائب اهل الحق بیش از یک سال و نیم پیش درباره روبرو شدن عراق با چنین وضعیتی هشدار داده بود.
دبیرکل " عصائب أهل الحق " برخی از سیاستمداران را عامل وضعیت ناآرام در برخی از استان های عراق دانست و گفت: این سیاستمداران هنوز در مرحله منافع حزبی خود قرار دارند، و منافع کشور را نادیده می گیرند.
وی وضعیت سیاسی فعلی درعراق را حاصل کشمکش های سیاسی در کشور دانست و تأکید کرد: آنچه امروز دراین کشور می گذرد ، بی شباهت به اوضاع و تحولات لبنان نیست.
الخزعلی همچنین مخالفت خود را با دخالت منطقه‌ای و بین المللی در امور  نظامی درعراق اعلام کرد و اظهار داشت: عراقی‌ها شجاع هستند و قادر به یکسره کردن درگیری‌ها در این کشور به نفع خود هستند.
الخزعلی گفت: نیروهای عصائب اهل الحق در همه درگیری‌هایی که با داعش داشته، موفق بوده‌اند، و نیروهای این گروه هر بار توانسته‌اند که بر عناصر داعش پیروز شوند و امنیت جاده سامراء – بغداد را تامین کنند و در درگیری‌های منطقه الکرمه و مناطق دیگر مشارکت داشته اند و به نیروهای امنیتی در جلوگیری از افتادن پالایشگاه بیجی به دست عناصر داعش کمک کرده‌اند.
اتحادیه گروه های عراقی روز شنبه خواهان وضع قانونی شده است که بر اساس آن شبه نظامیان شناخته شده را مجرم بشناسد و آنان را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد.
این گروه بر اهمیت شناسایی عاملان اجرای جنایت علیه مسجد جامع مصعب بن عمیر در استان دیاله که از آن به عنوان کشتار جمعی یاد کرده ، تاکید کرده است.
همچنین ائتلاف الوطنیه امروز از حیدر العبادی مامور تشکیل دولت جدید عراق خواست که سلاح به طور انحصاری فقط دراختیار دولت عراق باشد.
این ائتلاف از جامعه بین الملل خواست که شبه نظامیان را در ردیف سازمان های تروریستی قرار دهد.
فراکسیون التغییر درمجلس نمایندگان عراق نیز از مسؤولان اجرایی ، قانونگذاری و قضایی عراق خواست که تحقیقات فوری را درارتباط با واقعه کشتار نمازگزاران در مسجد مصعب بن عمیر دراستان دیالی انجام دهد.
روز جمعه (22 اوت ) درحمله مسلحانه به نمازگزاران در مسجد مصعب بن عمیر در روستای الزرکوش در شرق بعقوبه، مرکز استان دیالی (شرق عراق)، ده ها نفر کشته و یا زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها