سرقت آثار تاریخی عراق

سرقت آثار تاریخی عراق
شنبه 1 شهريور 1393 - 18:31

عراق با داشتن گنجینه بزرگی از آثار تاریخی تمدن بین النهرین، اکنون مورد تاراج داعش قرار گرفته است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در اثر این تجاوزگری، این آثار ارزشمند در معرض خطر نابودی و سرقت قرار گرفته اند.
بنا به گزارش انستیتو شرق شناسی دانشگاه شیکاگو پس از ورود داعش به عراق موج گسترده ای از تخریب آثار باستانی این کشور دردستور کار قرار گرفته است.
تخریب آثار باستانی و تاریخچه فرهنگی عراق درحالی صورت می گیرد که پیش از این نیز در زمان حضور نظامیان آمریکایی در خاک این کشور، شاهد از بین رفتن آثار باستانی و تاریخی ملی  خود بوده است. حال با ورود داعش به خاک این کشور بار دیگر شاهد اقدامات این چنینی در راستای از بین بردن تاریخ ابا و اجدادی مردم عراق هستیم، اقدامی که نگرانی سامزان های بین المللی را نیز به همراه داشته است.
در جریان برگزاری اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی یوینسکو ، دکتر " ایرینا بوکووا " دبیر کل یونسکو با صدور بیانیه ای نسبت به وضعیت آثار تاریخی عراق هشدار داد، گزارش ها حاکی از آن است که داعش قصد دارد آثار تاریخی " موزه موصل" را نابود یا تاراج کند.
در زمان حضور نظامیان آمریکایی درعراق ، این کشور شاهد تراژدی موزه بغداد بود. دراین رخداد بخشی عظیمی از تاریخی کشور عراق و جهان اسلام به سرقت رفت.اکنون نیز با تکرار تاریخ ، گروه داعش اقدام به دستبرد میراث ارزشمند تاریخی و فرهنگی عراق می زند، اقدامی که رد پای دلالان آمریکایی نیز درآن مشهود است. گفته می شود داعش در راستای تامین مالی خود اقدام به فروش میراث تاریخی عراق می نماید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها