علاوی و مالکی بزودی با هم دیدار می کنند

علاوی و مالکی بزودی با هم دیدار می کنند
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390 - 07:56

روساي دو فهرست دولت قانون و العراقيه به زودي در منزل رئيس منطقه کردستان بايکديگر ديدار ميکنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم  عثمان جوحيشي  عضو العراقيه در اين خصوص به خبرگزاری اصوات العراق گفت : بارزاني از مالکي و علاوي خواسته است در منزل او در بغداد با يکديگر گفتگو کنند .

و در اين ملاقات وي به منظور حل مسائل باقيمانده در توافقنامه اربيل از جمله شوراي عالي سياستهاي راهبردي و وزارتخانه هاي امنيتي پیشنهاد جديدي نيز ارائه خواهد کرد . 

وي افزود وضعيت پيچيده اي است و شاهد اتهام زني و تنش سياسي ميان علاوي و مالکي هستيم بدون ترديد اين وضع به ضرر مردم عراق است و اختلافات سياسي تاثير منفي روي جامعه خواهد گذاشت .

اين عضو العراقيه افزود:  پيشنهاد بارزاني به رغم گذشت مدتي زياد به هيچ نتيجه اي نرسيده است و دليل اين امر نيز خودداري اتحاد ملي از اجراي مفاد آن است

کاظم شمري  يکي از ديگر از اعضاي العراقيه نيز در اين خصوص اظهار داشت :در روزهاي اتي مالکي و علاوي در حضور بارزاني بايکديگر ديدار ميکنند اما در اين ديدار هيچ پيشنهاد جديدي مطرح نميشود و دو طرف تنها درباره راههاي اجرايي کردن مفاد پيشنهاد قبلي که به تشکيل حکومت انجاميد بايکديگر رايزني ميکنند .

وي افزود : بايد مالکي و علاوي به اختلافات خود پايان دهند و منافع ملي را بالاتر از هر چيز ديگري بدانند  با همين رويکرد مسئولان جناحهاي سياسي از بارزاني خواسته اند براي يافتن راه حل دخالت کند و زمينه انجام اين ديدار فراهم شود .



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها