سردرگمی رژیم صهیونیستی در هدف‌یابی در غزه

سردرگمی رژیم صهیونیستی در هدف‌یابی در غزه
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 22:13

رسانه های صهیونیستی، دور تازۀ حمله هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه، پس از شکست حمله زمینی را "بی‌هدف و بدون انگیزه" خواندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اور هیلر" خبرنگار امور نظامی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: در آخرین حمله ای که رژیم صهیونیستی به غزه داشت، برای آغاز عملیات سرب گداخته، "احمد الجعبری" رهبر گردان های قسام را ترور کرد. اما این بار، هیچ طرحی برای غافلگیر کردن حماس نداشتیم و آن چه برای ما روشن است این که مسئولان جنبش حماس، در تونل های زیرزمینی هستند و ترور آن ها بسیار دشوار است.

وی تاکید کرد: حماس، راه های همزیستی با حملات هوایی را آموخته است و اکنون خوب می داند که چگونه از زیر زمین، عملیات را اداره کند و برد حملات خود را تا اقصی (دورترین نقاط اراضی اشغالی) افزایش دهد.

هیلر، شرط موفقیت هرگونه حمله زمینی جدید رژیم صهیونیستی به غزه را "پیشروی به داخل غزه، به مسافت دو برابر مقداری دانست که در حمله قبل از آتش بس انجام داد و گفت: در حمله به غزه، 64 نفر از افسران و سربازان اسرائیلی کشته شدند که این آمار، بیش از شش برابر تلفاتی است که در عملیات سرب گداخته داشتیم. در این میان، 10 نفر به ضرب گلوله خودی، کشته شدند و این نشان می دهد که سطح درگیری و مقاومت حماس و به طور دقیق تر پافشاری حماس و مبارزه بر سر حفظ هر تونل، بسیار بالاتر رفته است.

"صلاح صلاح" کارشناس امور رژیم صهیونیستی در برنامه "العین الاسرائیلیه" از شبکه العالم، بی هدفی رژیم صهیونیستی در حملۀ اخیر به غزه را نشان دهنده به بن بست رسیدن ِ چشم اندازهای رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این بن بست، از آغاز حملۀ پیش از آتش بس شکل گرفت، زمانی که رژیم صهیونیستی شکست خود را در نابودی کامل اماکن شلیک موشک های مقاومت اعلام به ناتوانی در نابود کردن همه تونل ها اذعان و تاکید کرد که نمی تواند از طریق زمینی وارد غزه شود.

وی افزود: همین مساله سبب شده بود که رژیم صهیونیستی در جستجوی راه حلی سیاسی برای پایان دادن به جنگ برآید که در عین حال، به مثابه پیروزی مقاومت قلمداد نشود. تلاش برای ترور محمد ضیف، فرمانده میدانی گردان های قسام، در همین چارچوب می گنجد و ثابت می کند که رژیم صهیونیستی در پی سردرگمی در تعیین اهداف، به دنبال راهی برای تراشیدن دستاورد برای خود است، تا بتواند بر شکست خود سرپوش نهد.

صلاح صلاح تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اکنون بر سر سه راهی گرفتار شده است؛ از یک سو باید پاسخگوی مقاماتی است که خواهان حمله زمینی و اشغال غزه هستند، از سوی دیگر باید پاسخگوی کسانی باشد که قائل به ضرورت پایان دادن به جنگ هستند زیرا شهرک نشینان صهیونیست، بیش از این تحمل تعطیل ماندن اماکن کار و همچنین فرودگاه را ندارند. در این میان، معضل سومی هم وجود دارد و آن، این که نتانیاهو نمی تواند بیش از این جنگی را ادامه دهد که از پیش می داند، نتایج آن، به نفع او نخواهد بود.

26

پربیننده ترین خبرها