گزارش العالم از پیشروی ارتش سوریه در ریف دمشق و ادلب

دوشنبه 3 شهريور 1393 - 22:52

دمشق، العالم ـ ارتش سوریه در تلاش برای تکمیل محاصره امنیتی منطقه جوبر و الغوطه الشرقیه، به پیشروی به سمت شمال منطقه الملیحه در ریف دمشق ادامه می‌دهد.

ارتش سوریه در تکمیل عملیات نظامی در ریف درعا، پس از رصد کردن یک گروه مسلح وابسته به جبهه النصره که می کوشید به منطقه میان الحاره و زمرین نفوذ پیدا کند، با کاشت مین ها و انفجار آنها، یک گروه متشکل از بیش از 75 نفر از عناصر مسلح را هدف قرار داد و شماری از آنها را به هلاکت رساند.

شادی احمد، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: زمانی که ارتش با گروههای مسلح به شکل شبه نظامیان روبرو می شود، تاکتیکهای متعددی در پیش می گیرد که با تاکتیکهای مقابله با ارتش منظم تفاوت دارد. این همان چیزی است که در درعا مشاهده کردیم. کمین ارتش سوریه منجر به کشته شدن بیش از 50 تروریست از جبهه النصره و دیگر شبه نظامیان مسلح شد.

در ریف ادلب نیز یگانهای کمین در ارتش سوریه، با نصب کمین برای یک گروه مسلح که سعی می کرد از طریق منطقه نحله در ریف ادلب به سمت یکی از ایست های نظامی حرکت کند و در نزدیکی منطقه اورم الجوز در ریف اریحا مستقر شود، شماری از آنان را به هلاکت رساند.

یکی از فرماندهان میدانی به شبکه خبری العالم گفت: یگانی از نیروهای مسلح ما برای گروههای تروریستی که درصدد ورود به روستای اورم الجوز بودند، کمین نصب کرد. هدف این گروههای مسلح رصد کردن تحرکات پست نظامی اطراف روستای اورم الجوز، هدف قرار دادن ساکنان و کشاورزان در مزارع خود و کاشتن مین در زمین های زراعی آنها و نیز رصد تحرکات کاروانهای کمک های انساندوستانه در جاده بین المللی اریحا-لاذقیه به سمت شهر ادلب بود.

از سوی دیگر مناطق متعددی در غوطه شرقی شاهد عملیات نظامی است؛ ارتش سوریه به تعقیب عناصر مسلح می پردازد و به سمت ورودی دره عین ترما درغوطه شرقی پیشروی می کند که این امر منجر به اعمال فشار بر گروههای مسلح در داخل غوطه و تکمیل محاصره عناصر مسلح در جوبر و دوما می شود.

به گفته تحلیلگران، ارتش سوریه سعی می کند با درگیری در جرود قلمون و انجام عملیات نظامی در عمق غوطه شرقی، پس از قطع راههای امدادرسانی به عناصر مسلح از سوی لبنان، به حضور آنها در ریف دمشق پایان دهد.

FF-25-13:35

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها