جنایات داعش از زبان آوارگان عراقی در بصره + فیلم

چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 10:58

قربانیان جنایات داعش و آوارگان عراقی، گوشه‌هایی از جنایات بی شمار این گروه تروریستی را در مقابل دوربین العالم بازگو می کنند.

"نعمه عبدالرزاق" خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، بيش از هزار خانواده عراقی پس از اينكه داعش آنها را از خانه و كاشانه خود بيرون كرد، به دنبال يافتن مكاني امن از مناطق غربي و شمال غربي عراق وارد شهره بصره شده اند.

آوارگان عراقي مطالب هولناكي را بیان می کنند كه نشان دهنده شدت جنايتي است كه تروريست هاي داعش عليه شهروندان بي پناه مرتكب شده اند.

يكي از آوارگان درباره نحوه فرارشان از دست تروريست هاي داعش به خبرنگار العالم گفت: پس از اينكه داعش 30 نفر از ما را به قتل رساند، مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شديم.

يكي ديگر از آوارگان می گوید: با چشم های خود شاهد بسياري از جنايت هاي داعش بودم.من ديدم كه آنها چگونه خانواده ها را به قتل مي رساندند و مردم را از خانه و كاشانه خود بيرون مي کنند.ديدم كه آنها چگونه به نوامیس شهروندان تعرض و آنها را هتك حرمت مي كردند.

پيش از اينكه دولت و مقامات محلي تسهيلات و اردوگاهي براي آوارگان فراهم كند، مردم بصره به استقبال هم میهنان خود شتافتند.

مهدي التميمي مدير دفتر حقوق بشر بصره به خبرنگار شبكه العالم تأکید کرد: تا امروز بيش از هزار خانواده به ما مراجعه كرده اند؛ 30 خانواده مسیحی و همچنين چند خانواده ايزدي نيز در اينجا ساکن هستند.

شرايط ناگوار جوي، افزايش رطوبت و گرماي هوای بصره سبب تاخير در ايجاد اردوگاه آوارگان شده است؛ به همین دلیل دولت بازاري را براي اسكان آوارگان اختصاص داده است و مراكز بهداشتي و خدماتي در آن مستقر شده است.

پوشاك، فرش و لوازم ضروري مثل يخچال، وسايل پخت و پز و آب شرب در اختيار آوارگان قرار گرفته است. وزارت مهاجرت نيز كمك هاي مالي به آوارگان اختصاص داده است. همچنين شماري از خانواده هاي مسيحي نيز در كليساها اسكان داده شدند.

اثير كامل مدير دفتر مهاجرت در بصره به خبرنگار العالم گفت که این وزارت خانه به هر خانواده عراقی يك ميليون دینار به هر خانواده اي در بصره اعطا كرده است و اين پنجمين كمك مالي به آوارگان است.

پربیننده ترین خبرها