پیشروی ارتش سوریه در منطقه شبعا + فیلم

چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 16:05

ارتش سوریه، با ادامه پیشروی در منطقه شبعا در ریف دمشق، شماری از کشتزارهای اشغال شده در این منطقه را آزاد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، ارشت سوریه با حملات محدود و مشخص به مراکز فرماندهی و انبارهای مهمات عناصر مسلح در کوهستان های رأس المعره و الفلیطه در شرق رشته کوه های القلمون و همچنین درگیری های سنگین در دو سوی مرز سوریه و لبنان در منطقه عرسال، تردد عناصر مسلح به داخل و خارج سوریه را قطع کرده است.
در درگیری های ارتش سوریه با عناصر مسلح در جبهه الزبدانی شماری از این عناصر به هلاکت رسیدند که اکثر آن ها خارجی و غیرسوری بودند.
ارتش سوریه همچنین حملات عناصر جبهه النصره به سمت الجبل الشرقی و مناطق الحکمه و المشفی و الشلاح را دفع کرد و تلاش آن ها برای نفوذ از این منطقه را ناکام گذاشت. ارتش با حملات توپخانه ای، مراکز استقرار عناصر این گروه تروریستی را هدف قرار داد که گزارش ها از کشته شدن تعداد زیادی از عناصر جبهه النصره حکایت دارد.
"ترکی حسن" کارشناس نظامی به خبرنگار شبکه العالم گفت: عناصر مسلح همواره تلاش می کنند با عملیات نظامی، توافق های صورت گرفته با دولت سوریه را نقض کنند. چنین حادثه ای در منطقه الزبدانی نیز اتفاق افتاد. این گروه ها نمی خواهند توافق هایی که در چارچوب آشتی ملی انجام می شود، به نتیجه برسد.
بنابر این گزارش عملیات نظامی ارتش سوریه در الغوطه الشرقیه، بدون جنجال رسانه ای ادامه دارد و منابع آگاه از پیشروی ارتش سوریه از شرق الملیحه به سمت دو منطقه زبدین و دیرالعصافیر خبر دادند. یگان های دیگری از ارتش سوریه نیز به سمت غرب شبعا پیشروی کردند و شماری از کشتزارهای واقع در منطقه سه ضلعی منتهی به زبدین، دیرالعصافیر و شبعا را آزاد و شماری از عناصر مسلح را که در این کشتزارها پنهان شده بودند، دستگیر کردند.
جبهه حرستا در شمال دمشق، از چند روز پیش تاکنون، همچنان عرصه درگیری شدید میان ارتش سوریه و عناصر تروریست گروه موسوم به "الاتحاد الاسلامی لاجناد الشام" است. منابع آگاه از کشته شدن ده ها تن از عناصر تروریست در این درگیری و کشف زنجیره ای از تونل ها توسط ارتش سوریه و نابودی آنها خبردادند.
یکی از این تونل ها، به مسجد جامع عثمان راه داشت و از آن برای انتقال سلاح و نفرات استفاده می شد.
درگیری های حرستا، تلاش ها برای برقراری آتش بس در این منطقه در چارچوب آشتی ملی را به باد داده است.

پربیننده ترین خبرها