گولن: اردوغان فتنه‌گر است

گولن: اردوغان فتنه‌گر است
چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 18:12

روزنامه "زمان" چاپ ترکیه، بخشی از صفحه نخست خود را به حمله فتح الله گولن" روحانی ترک و بانفوذ مقیم آمریکا، به رجب طیب اردوغان، رییس جمهور جدید منتخب اختصاص داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، این روزنامه ترکیه ای امروز به نقل از گولن نوشت: آنچه اینک به آن مبتلا شده ایم، عقوبت الهی و ناشی از "خوش بینی بیش از حد" به دیگران است.

روزنامه زمان خاطرنشان کرد: فتح الله گولن موج اتهام و افترای کنونی علیه جنبش "خدمت" ترکیه (جنبش حامی گولن) را آزمایش الهی دانست و این امر را نتیجه اقدامات اشتباه پیشین جنبش خدمت و افراط آن در حمایت از حزب عدالت و توسعه (حزب رجب طیب اردوغان) و خوش بینی بیش از حد به "فتنه انگیزان" دانست.

 گولن تاکید کرد: حمایت پیشین جنبش خدمت از حزب عدالت و توسعه به این دلیل بود که این جنبش اعتقاد داشت حزب عدالت برای تحقق دموکراسی در ترکیه و مبارزه با فساد و گروه های تروریستی و کودتاچی فعالیت می کند.

این روزنامه ترک می افزاید: گولن در دیدار با هواداران خود خاطرنشان کرد که حزب عدالت و توسعه به اشتباه به این باور رسیده بود که حمایت جنبش خدمت از این حزب و تلاش آن برای جلب حمایت مردمی از حزب عدالت و توسعه، حمایتی دایمی و مطلق است، این درحالی است که حمایت جنبش خدمت، حمایت از اصول بود نه حمایت از حزب یا فردی خاص.

گولن خاطرنشان کرد: ما فریب خوردیم و چه بسا خداوند گوش ما را در این مرحله به آرامی کشید و این نتیجه فریب خوردنمان است زیرا حسن ظن بیش از حد به دیگران داشته ایم و گویی خداوند با این تلنگر به ما می گوید: چرا تا این حد به فتنه گران خوش بین هستید و برای آنها در کوچه و خیابان طرفدار جمع کردید؟!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها