سفر غیر منتظره سه مقام عربستانی به قطر

سفر غیر منتظره سه مقام عربستانی به قطر
چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 23:04

سه مقام ارشد عربستانی در حالی به تازگی و به صورت غیر منتظره به قطر سفر کرده اند که روابط دو کشور پس از برکناری محمد مرسی، از ریاست جمهوری مصر، بحرانی شد و تلاش برخی کشورهای عربی از جمله کویت برای نزدیکی دو کشور نتیجه ای نداشت.

به گزارش شامگاه چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط، هیات عربستانی متشکل از سعود الفیصل وزیر خارجه، محمد بن نایف وزیر کشور و خالد بن بندر رییس اطلاعات عربستان امروز در سفر به قطر با تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور دیدار کردند.
روزنامه الشرق الاوسط نوشت: دو طرف در این دیدار درباره روابط دو جانبه، راه های توسعه روابط، فعالیت مشترک کشورهای حوزه خلیج فارس و تحولات منطقه ای و بین المللی، بحث و گفت وگو کردند.
چند ماه پیش در پی حمایت قطر از اخوان المسلمن مصر و پایبند نبودن این کشور به معاهدات امنیتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، شکاف دوحه با عربستان، بحرین و امارات افزایش یافت.
به این ترتیب کشورهای عربستان، بحرین و امارات در پی این اختلافات سفرای خود را از دوحه فرا خواندند و تلاش برخی کشورهای عربی برای حل و فصل این اختلاف ها بی نتیجه ماند.
با توجه به این مسایل بدون تردید می توان نتیجه گرفت که سفر غیر منتظره این سه مقام ارشد عربستانی به قطر بیانگر تحولات جدید منطقه ای و تغییر رویکرد عربستان و قطر نسبت به این تحولات است.

پربیننده ترین خبرها