گزارش العالم از پیشروی ارتش عراق در اطراف تکریت

چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 23:10

صلاح الدین، العالم - ارتش عراق با گسترش عملیات نظامی خود، بخش هایی از مناطق تابعه از تکریت مرکز استان صلاح‌الدین را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کرد و با به هلاکت رساندن شمار زیادی از آنان، سلاح ها و تجهیزاتشان را منهدم نمود.

محمد الربیعی خبرنگار العالم در تکریت گزارش داد: با پیشروی نیروهای ارتش عراق در مناطق مختلف تکریت، حلقه محاصره  بر تروریست ها که در برخی از کاخ های ریاست جمهوری در این شهر و ساختمان های دولتی پناه گرفته اند، تنگ تر و مسیر کمک رسانی به آنها به طور کامل قطع شده است.

یک فرمانده میدانی در این باره به خبرنگار العالم گفت: ما از یک ماه و نیم پیش تاکنون در این منطقه مستقر شده و منتظر عناصر داعش هستیم. اما هیچ کدام از عناصر آنها در این منطقه مشاهده نشده اند. در حقیقت داعش، توهمی بیش نیست. آنها روحیه شان را باخته اند.

محاصره تکریت و سایر مناطق استان صلاح الدین باعث شده است تا طرح شکست خورده دیگری یعنی به راه انداختن کاروان خودروهای نظامی با هدف اشغال پالایشگاه بیجی را در دستور کار قرار دهد. اما این اقدام نیز نتوانست از پیشروی ارتش به سوی بخش های تحت اشغال داعش در داخل شهر تکریت جلوگیری کند.

یکی از نیروهای ارتش عراق در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: ما در این منطقه مستقر شده ایم و هیچ عنصری از داعش در این منطقه حضور ندارد. ما مسیر را کاملا پاکسازی کرده ایم و به زودی شهروندان ساکن این منطقه به منازلشان بازخواهند گشت.

عملیات نظامی ارتش و گسترش آن با هدف پاکسازی مناطق مختلف استان صلاح الدین باعث وارد آمدن زیان های جانی و تجهیزاتی فراوانی به گروهک تروریستی داعش شده است و این گروهک توان مقابله با نیروهای عراقی را از دست داده است.

به گفته فرماندهان نظامی عراقی، تروریست های داعش در تکریت، با هدف زمینه سازی برای فرار از تکریت، عملیات بمب گذاری کاخ های ریاست جمهوری، ساختمان های دولتی و منازل شهروندان در این شهر را در دستور کار قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها