آمادگی حماس برای مذاکره درباره اسیران صهیونیست

آمادگی حماس برای مذاکره درباره اسیران صهیونیست
پنج‌شنبه 6 شهريور 1393 - 10:35

العالم- عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که این جنبش اسیرانی دراختیار دارد و آماده است تا به صورت جداگانه و به دور از روند مذاکرات مربوط به آتش بس در نوار غزه، در مورد آنها مذاکره مستقیم کند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، محمد نزال، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، در گفت وگوی مطبوعاتی خاطرنشان کرد که سران رژیم اشغالگر آمار واقعی کشته شدگان و مجروحان ارتش صهیونیستی را مخفی کرده اند. اما منابع ما نشان می دهد که تعداد نظامیان کشته شده از جمله افسران و سربازان رژیم اشغالگر از هزار نفر فراتر رفته و تعداد مجروحان نیز از دو هزار نفر بیشتر است.

وی افزود: مقاومت دستاوردهای راهبردی بسیاری داشت،  از جمله نظریه شکست ناپذیری ارتش اسراییل را باطل کرد. همچنین افسران و سربازان ارتش صهیونیستی را به موشهایی وحشت زده تبدیل کرده است.

نزال از اعلام آمار نظامیان اسیر صهیونیستی خودداری کرد و گفت: اسیرانی وجود دارد و جنبش حماس آماده است تا به طور جداگانه و به دور از روند مذاکرات مربوط به آتش بس در نوار غزه، درباره آنها مستقیم مذاکره کند.

گردانهای قسام در روز بیستم ماه گذشته در عملیاتی در شرق غزه که طی آن 14 نظامی اسراییلی کشته و بیش از 50 نفر از جمله فرمانده تیپ جولانی زخمی شدند، توانست شاوول ارون یکی از سربازان صهیونیست را اسیر کند.

همچنین ارتش اسراییل روز جمعه مفقود شدن افسر هدار گولدن در نبرد "العصف الماکول" و کشته شدن چند تن دیگر در درگیری های شدید با گردانهای قسام در شرق رفح در جنوب نوار غزه را اعلام کرد.

مقاومت معادلات صهیونیستها را به رهم ریخت

نزال از سوی دیگر توضیح داد که مقاومت نظریه توازن راهبردی به عنوان شرطی برای پیروزی بر دشمن را شکست داد.

وی افزود: مقاومت همچنین نظریه امنیت قومی صهیونیستی که دشمن آن را توجیهی برای دستیابی به سلاح هسته ای و پیشرفته می دانست، در هم شکست.

عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد که مقاومت در تغییر قواعد درگیری سیاسی و نظامی موفق شد و معادلات جدید که اهم آنها معادله محاصره در مقابله محاصره است، ایجاد کرد.

نزال گفت: مقاومت معادلات جدیدی ازجمله معادله آوارگی در مقابل آوارگی را بوجود آورد و این همان چیزی است که در فرار ساکنان شهرک های صهیونیستی مشاهده شد.

پربیننده ترین خبرها