بحران اعتصاب غذای 600 بازداشت شده بحرینی

بحران اعتصاب غذای 600 بازداشت شده بحرینی
پنج‌شنبه 6 شهريور 1393 - 12:27

العالم ـ اعتصاب غذای حدود 600 بازداشت شده در زندان الحوض الجاف، در حالی وارد هشتمین روز خود شد که ظلم و ستم رژیم آل خلیفه و نقض حقوق بازداشت شدگان در حال افزایش است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بازداشت شدگان در اعتراض نقض حقوق خود، بدرفتاری و سوء برخورد رییس زندان دست به اعتصاب غذا زدند.

این درحالی است که وزارت کشور دست رییس زندان الحوض الجاف برای برخورد خشونت آمیز و ظالمانه علیه بازداشت شدگان را بازگذاشته است.

بازداشت شدگانی که دست به اعتصاب غذا زدند با برخورد ظالمانه و انتقام جویانه رییس زندان روبرو هستند و به مدت 4 روز درهای زندان بر روی آنها بسته بود و به فرمان افسر زندان درهای سلول ها برروی آنان بسته شد و این در حالی است که وضعیت جسمانی برخی از بازداشت شدگان رو به وخامت است.

بنابر این گزارش برخی از زندانیان از ملاقات با خویشاوندان خود و حق تماس با خانواده شان منع شده اند. از سوی دیگر مسوولان زندان، خویشاوندان بازداشت شدگان را که در روز ملاقات برای دیدن آنها مقابل دروازه زندان تجمع کرده بودند، تهدید کردند در صورتی که محل را ترک نکنند، ماموران زندان برای متفرق کردن آنها به زور متوسل خواهند شد.

خانواده بازداشت شدگان، رژیم آل خلیفه را مسوول وخیم شدن سلامت فرزندان خود، پس از بی خبری از آنها و منع تماس و دیدار با آنها، دانستند. همچنین از اخبار بدست آمده درباره استفاده از زور و خشونت علیه بازداشت شدگان ابراز نگرانی کردند.

همچنین برخی خبرها حاکی است که نیروهای رژیم عصر روز گذشته به بخش 10 در زندان حمله کردند و در اقدامی تحریک کننده و انتقام جویانه علیه اعتصاب کنندگان، به منظور منع آنها از درخواست حقوق مشروع و انسانی خود، به خشونت و استفاده از زور روی آوردند.

جمعیت وفاق ملی تاکید کرد که تحولات در زندان الحوض الجاف نگران کننده است و بیانگر وحشی گری و برخورد وحشیانه با بازداشت شدگان برای انتقام از آنها به دلیل مطالبات دموکراسی خواهانه آنها در کشور است.

رژیم آل خلیفه همچنین به اتهام سازی علیه معترضان روی آورده و آنها را در داخل بازداشت گاه تحت فشار قرار می دهد و با این بازداشت در واقع آزادیهای آنها را محدود می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها