تظاهرکنندگان یمن چه می خواهند؟+فیلم

پنج‌شنبه 6 شهريور 1393 - 15:10

صنعا(العالم) ـ تظاهراتی گسترده در صنعا و چندین استان در یمن برای سرنگونی دولت و اجرای نتایج نشست گفتگوهای ملی درجریان است.

به گزارش خبرنگار العالم، تظاهرکنندگان شعارهایی در محکومیت سیاست های اقتصادی "باسندوه" نخست وزیر یمن، سر دادند و خواستار سرنگونی دولت فعلی و روی کار آمدن دولت شایسته سالار شدند و بر ادامه تحرکات خود تا تحقق تمام مطالبات مشروع تاکید کردند.

روز به روز اعتراضات مردم در شهرهای یمن شدت می گیرد و هزاران معترض در میدان الاعتصام در صنعا، پایتخت این کشور، تجمع می کنند و تعداد تظاهرکنندگان در حال افزایش است.

شمار زیادی از تظاهرکنندگان فعالیت خود را از میدان الاعتصام آغاز کردند و بر ادامه اعتراض ها تا استعفای دولت و پاسخ دادن رژیم حاکم به تمام خواسته ها و در راس آنها بازنگری در قیمت فرآورده های نفتی تاکید کردند.

این بار زنان نیز در تظاهرات ضد دولتی مشارکت کردند، در این تظاهرات صدای کارگران و دیگر اقشار مختلف جامعه نیز به گوش می رسید. همچنین تظاهرکنندگان علاوه بر پرچم یمن، پرچم فلسطین را نیز در دست داشتند تا پیروزی مقاومت در غزه را جشن بگیرند. معترضان تاکید کردند که مطالباتشان با اراده قوی مردمی سر انجام برآورده خواهد شد.

شدت یافتن اعتراض ها با تشدید مواضع سیاسی همزمان بوده است، جمال بن عمر فرستاده بین المللی گفت که به تلاشهای خود برای کنترل بحران ادامه می دهد و راه حل آن فقط از طریق توافق مسالمت آمیز خواهد بود.

بن عمر تصریح کرد که تنها راه برون رفت از این بحران، راه حل توافقی و مبتنی بر نتایج و مفاد نشست گفت وگوهای ملی است.

با توجه به توقف مذاکرات میان هیات یمنی به نمایندگی از رییس جمهوری و رهبران جنبش انصارلله، طرف های مختلفی از سوی حاکمیت ابتکارهایی مطرح کرده اند. از سوی دیگر عبدربه منصورهادی، رییس جمهوری یمن با سفیران 10 کشور و مسوولان دولتی به منظور زمینه سازی برای آنچه که نشست ملی فراگیر نامیده می شود، دیدار کرد.
MKH-28-07:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها