آیا فناوری پهپاد اسرائیلی برای ایران جدید است؟

آیا فناوری پهپاد اسرائیلی برای ایران جدید است؟
جمعه 7 شهريور 1393 - 14:59

پس از شکار پهباد جاسوسی رژیم صهیونیستی در نزدیکی نطنز، سران این رژیم از دستیابی مهندسان ایرانی به فناوری به کار رفته در این پهباد سری "هرمس" ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی فیلم و تصاویر متعددی از پهباد سرنگون شده این رژیم به نقل از تصاویر اختصاصی شبکه خبری "العالم" پخش کرد.

گزارشگر کانال 10 رژیم اسرائیل گفت: رسانه های ایران تصاویری از پهباد جاسوسی اسرائیل از نوع "هرمس" را که در نزدیکی سازه های هسته ای نطنز سرنگون شد، پخش کردند.

وی افزود: این پهباد قدرت پرواز پیوسته از اسرائیل به ایران را ندارد و در خصوص محل شروع پرواز آن به سوی ایران سؤالهای متعددی مطرح است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال گزارش شبکه فاکس نیوز آمریکا را در این باره پخش کرد.

مجری فاکس نیوز تصریح کرد: برخی منابع آمریکایی معتقدند، جمهوری آذربایجان قرارگاههای هوایی خود را در طول مرزهای ایران، در اختیار اسرائیل قرار داده است.

گزارشگر کانال 10 رژیم اسرائیل گفت: روابط دوستانه اسرائیل و آذربایجان در سالهای اخیر علنی شده و باکو پهپادهای متعددی از سری "هرمس" و "هرون" از اسرائیل خریداری کرده است.

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهارات "رزیم موسافایف" نماینده پارلمان آذربایجان را در این باره پخش کرد. وی مدعی شد: ایران، آذربایجان را به محدود کردن روابط یا لغو کامل آن با اسرائیل دعوت می کند، اما پذیرفتن این پیشنهادات از سوی کشور مستقل آذربایجان غیر ممکن است.

گزارشگر کانال 10 رژیم اسرائیل در پایان افزود: میزان بهره مندی ایران از لاشه پهباد جاسوسی اسرائیل و دستیابی به فناوری آن مشخص نیست.

این ابراز نگرانی صهیونیستها درحالی است که ایران، پیش از این از فناوری پهپادهای پیشرفته برخوردار بوده و حتی پهپاد راهبردی "آر کیو 170" آمریکا را که برای واشنگتن بسیار مهم بود، به سلامت به زمین نشانده بود.

پربیننده ترین خبرها