پیشروی گروهانهای صلح برای شکستن محاصره آمرلی عراق

پیشروی گروهانهای صلح برای شکستن محاصره آمرلی عراق
جمعه 7 شهريور 1393 - 17:12

نیروهای ارتش عراق با مشارکت "گروهان های صلح" از عملیاتی را از سه محور برای آزادسازی شهر آمرلی آغاز کردند که از بیش از 2 ماهه پیش تاکنون در محاصره گروه تروریستی داعش است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ترکمان های شیعه در آمرلی بیش از 75 روز است که در محاصره عناصر گروه تروریستی داعش هستند. مردم این شهر اگرچه با کمبود تسلیحات، قطعی آب و برق، نبود دارو و مواد غذایی در آستانه بحران قرار گرفته اند، اما سلاح به دست گرفته و مانع ورود تروریست های داعش به شهر شده اند.

شدت بحران در آمرلی به حدی است که تاکنون مراجع و مقامات دولت عراق چندین بار خواستار کمک رسانی به ساکنان آمرلی شده اند. آمرلی از 4 طرف در محاصره داعش قرار دارد. به دلایل مختلف تا پیش از این ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه کرد نتوانسته اند به موفقیت چندانی در شکست محاصره آمرلی و کمک به ساکنان شهر دست بیابند.

در پی مقاومت دلیرانه مردم آمرلی، حملات هوایی ارتش عراق هم آغاز شده است. از سوی دیگر "گروهان های صلح" وابسته به مقتدا صدر رهبر جریان صدر پیشروی به سوی آمرلی را آغاز کردند.

گروهان های صلح پیش از این، در منطقه "جرف الصخر" مشغول مبارزه با تروریست ها بودند. عصر امروز گروهان های صلح پس از برگزاری نماز جمعه به امامت شیخ کاظم العیساوی معاون مقتدا صدر با نام "آمرلی ما می‌آییم" حرکت به سوی این منطقه محاصره شده را آغاز کردند.

محمد البیاتی مسئول ناحیه سلیمان بیک نیز از مشارکت جنگنده های آمریکایی در این عملیات خبر داد.

پیش از این در حمله هوایی به مواضع تروریست ها در روستاهای دوره، مار و اخیزل نزدیک به 120 تن از تروریست های داعش به هلاکت رسیدند. پایگاه السومریه نیوز تعداد کشته شدگان را 39 و مجروحان را 67 نفر اعلام کرد. 8 خودروی نظامی داعش نیز در این حمله منهدم شدند.

پربیننده ترین خبرها