اهالی غزه بعد از بازگشت به خانه هایشان چه می گویند + فیلم

جمعه 7 شهريور 1393 - 19:02

شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه پس از 51 روز حملات مستمر رژیم صهیونیستی و پس از برقراری آتش بس در حال بازگشت به خانه های خود هستند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در نوار غزه، ساکنان غزه که با شروع حملات رژیم صهیونیستی از خانه و کاشانه خود آواره شده بودند، باز می گردند؛ آنها می کوشند به دلیل محاصره غزه و نبود مصالح ساختمانی، بر ویرانه های منازلشان، مسکنی موقت بسازند. کشاورزان نیز به مزارعشان بازگشته اند.

محمد عبید از اهالی محله الشجاعیه در شرق غزه همراه با همسر و 5 فرزندنش در منزلی ساکنند که سقف آن ممکن است هر لحظه فرو ریزد. این یکی از هزاران خانه ای است که ماشین جنگی رژیم صهیونیستی آن را ویران و صاحبانش را آواره کرد. 

محمد به خبرنگار العالم می گوید: قبل از بمباران، فروشگاه مواد غذایی داشتیم، اما حالا من و خانواده ام در اتاقی ساکن هستیم که اصلا امن نیست و ممکن است هر لحظه سقفش فرو بریزد. با این حال ما مقاومت می کنیم تا خداوند همه چیز را درست کند.  

یک شهروند دیگر که آوارهای منزل ویران شده اش را کنار می زند، گفت: به رغم خون هایی که ریخته شد، ما خرابی ها را می سازیم، قدس متعلق به ماست و آن را باز پس خواهیم گرفت، انشاء الله قدس و فلسطین آزاد خواهد شد.

کشاورزانی که در شرق غزه به مزارعشان بازگشته اند، از تیراندازی صهیونیست ها به سوی مزارعشان که نقض آتش بس است، شکایت دارند اما به کشاورزی خود ادامه می دهند.  

یکی از این کشاورزان می گوید: دوباره خواهیم کاشت و هر آنچه دشمن ویران کرده است را بازسازی خواهیم کرد. ما از اینجا نمی رویم، در زمین هایمان باقی خواهیم ماند، جایی جز غزه نداریم و زمین هایمان را به کسی نمی دهیم. همانگونه که اجدادمان در این مناطق تا زمان مرگ به زندگی خود ادامه دادند، ما نیز تا زمان مرگ به زندگی در سرزمینمان ادامه می دهیم.

پس از پنجاه و یک روز حمله ددمنشانه هوایی، دریایی و زمینی رژیم صهیونیستی، مردم غزه می گویند:"ما مانند درختان زیتون هستیم، خاری در چشم صهیونیست ها و تا احقاق حقوق ملی و اخراج اشغالگران از سرزمین فلسطین به مقاومت ادامه خواهیم داد.      

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها