وقتی تروریسم دامن حامیان آنها را می گیرد

انگلیس سطح هشدار درباره حمله تروریستی را بالا برد

انگلیس سطح هشدار درباره حمله تروریستی را بالا برد
جمعه 7 شهريور 1393 - 19:32

دولت انگلیس برای مقابله با احتمال وقوع حملات گروههای تروریستی فعال در این کشور، سطح هشدار خود را بالا برد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خانم "ترزا مای" وزیر کشور انگلیس در واکنش به فعالیت های گروه های تروریستی در عراق و سوریه سطح هشدار امنیتی در این کشور را یک پله بالا برد و وضعیت را "شدید" اعلام کرد. در میان 5 سطح تعریف شده امنیتی در انگلیس، هم اکنون وضعیت اعلام شده سطح 4 است و تنها یک درجه پایین تر از بالاترین حد یعنی آماده باش است. معنی این سطح از هشدار، "احتمال بسیار زیادِ حمله" است.

ترزا مای تاکید کرد: بالا بردن سطح هشدار، در چارچوب تحولات مربوط به سوریه و عراق صورت می گیرد، زیرا برخی از گروه های تروریستی، برای سامان دادن حملاتی ضد غرب برنامه ریزی می کنند و لندن برای مقابله با این خطر، سطح هشدار را تا درجه خطر شدید بالا می برد.

دولت انگلیس درحالی امروز سطح هشدار را برای مقابله با حملات احتمالی تروریست ها در سایه تحولات سوریه و عراق بالابرد که خود در سالهای اخیر از گروههای مسلح در سوریه آشکارا حمایت سیاسی و تسلیحاتی کرده است.

تعدادی از کشورهای منطقه از جمله سوریه و ایران پیش از این به طرفها و کشورهای حامی گروههای مسلح در سوریه بویژه کشورهای غربی هشدار داده بودند که این گروهها تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان به شمار می روند اما کشورهای غربی و حامیان گروههای مسلح در سوریه - با وجود این هشدارها - به حمایت خود ادامه دادند به گونه ای که امروز این گروههای مسلح خود به تهدیدی برای حامیانشان تبدیل شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها