تحلیل آیت الله عیسی قاسم از تحولات آینده بحرین

تحلیل آیت الله عیسی قاسم از تحولات آینده بحرین
جمعه 7 شهريور 1393 - 20:17

آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بارز شیعه بحرین در خطبه های نماز جمعه مسجد امام صادق(ع) به تحلیل روند تحولات آینده این کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بارز شیعه بحرین در خطبه‌های نماز جمعه امروز مسجد امام صادق (ع) در منطقه "الدراز" در نزدیک شهر منامه هشدار داد که خطر همه کشور را فرا گرفته است.

وی دو احتمال را برای آینده بحرین و تنش بین حکومت و مردم مطرح کرد و گفت: نخست این احتمال وجود دارد که راه حلی عدالت آمیز و طولانی مدت ایجاد شود تا بتوان کشور را نجات داد و از خشونت جلوگیری کرد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم افزود: دومین احتمال این است که دولت بحرین بر مواضع امنیتی و سرکوب گرانه خود ادامه دهد و اینگونه بحران شدیدتر خواهد شد.

وی درباره انتخابات پارلمانی آینده در بحرین گفت: انتخابات ناعادلانه‌ای که هیچ توجه و اهمیتی به مردم نمی کند و خواسته‌های آنها را برآورده نمی سازد، خود مشکلات را پیچیده‌تر خواهد کرد.

این روحانی بارز بحرینی افزود: اینگونه انتخاباتی خواسته های مردم را برآورده نمی کند و چهره تاریکی را که ملت برای اصلاح آن تلاش زیادی کرده است، تحکیم می بخشد.

وی همچنین پیروزی ملت و مقاومت فلسطین بر رژیم اسرائیل را تبریک گفت و انفجار در یکی از مساجد شهر دیالی عراق را که به کشته شدن دهها نفر منجر شد، محکوم کرد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم همچنین خواستار هماهنگی دولت ها در زمینه تلاش برای مقابله با تروریسم شد که همگان را تهدید می کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها