دستاوردهای ارتش سوریه در 24 ساعت اخیر

دستاوردهای ارتش سوریه در 24 ساعت اخیر
جمعه 7 شهريور 1393 - 22:19

ارتش سوریه ضمن پیشروی در منطقه جوبر در ریف دمشق، حمله تروریست های جبهه النصره برای نفوذ به منطقه "قلمون" را خنثی کرد و شماری از اعضای گروه مسلح داعش را در منطقه "دیر الزور" به هلاکت رساند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد الجرابعه الحریری" از سرکردگان گروه تروریستی "جبهه النصره" در حمله گروه های رقیب در حومه درعا به هلاکت رسید. خودروی وی در جاده "الصوره الغاریه" هدف گروه های مسلح قرار گرفت.

در حادثه ای دیگر تروریستهای مسلح به پادگان "وادی الضیف" در حومه ادلب حمله کردند. ارتش سوریه ضمن مقاومت در برابر این حمله، مواضع این گروه ها را در شرق و جنوب منطقه "معره النعمان" نزدیک پادگان مزبور هدف قرار داد.

همچنین ارتش شماری از خودروهای تروریست های مسلح در مزارع اطراف این منطقه را منهدم کرد که در نتیجه، بیش از 30 تروریست به هلاکت رسیده و دهها نفر زخمی شدند. ارتش همچنان در تعقیب تروریست های فراری از این منطقه است. 

از سوی دیگر، ارتش سوریه تجمع تروریستهای مسلح در "حی المنشیه" در شهر درعا را هدف قرار داد.

در همین حال، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای تروریستهای مسلح را مسئول جان 43 نفر از نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد مستقر در منطقه جولان دانست که توسط افراد تروریست ربوده شده اند. این صلح بانان ربوده شده اهل کشور فیجی بودند.

در این بیانیه آمده است: این اولین بار نیست که تروریست های مسلح مرتکب ربودن نیروهای بین المللی می شوند. 

روز پنجشنبه ۴۳ نیروی پاسدار صلح سازمان ملل در منطقه جولان در خاک سوریه توسط جبهه تروریستی النصره ربوده شدند. این نیروها بر مرز سوریه و فلسطین اشغالی نظارت داشتند.

در همین حال، دولت فیلیپین گفته است که ۷۵ نیروی پاسدار صلح آن کشور نیز در محاصره گروه های مسلح سوری قرار دارند. گروه های مسلح سوری خواسته اند که سربازان فیلیپینی تسلیم شوند و سلاح های خود را تحویل آنها دهند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این نیروهای پاسدار صلح شده است.

پربیننده ترین خبرها