ترفند صهیونیست ها برای ادامه مقابله با ساکنان غزه

ترفند صهیونیست ها برای ادامه مقابله با ساکنان غزه
شنبه 8 شهريور 1393 - 17:12

العالم - مدیر مرکز حقوق بشر الاحرار تاکید کرد که مقام های اسراییلی بار دیگر قانون "مبارزان غیرقانونی" را علیه فلسطینی هایی که در جنگ غزه بازداشت شدند، به اجرا در می آورند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت مفکره الاسلام، فواد خفش صبح امروز شنبه در گفتگو با رادیوی الاقصی اظهار کرد که رژیم اشغالگر قانون موسوم به "مبارزان غیرقانونی " را بار دیگر به جریان انداخت و با این اقدام خود علیه اسیران فلسطینی، در واقع تمام قوانین بین المللی را زیرپا می گذارد.

در پی عقب نشینی اسراییل از غزه در دسامبر سال 2005، مقام های رژیم صهیونیستی پس از تایید (کنیست)، قانون مبارزان غیرقانونی را تصویب کرد تا بتواند اسیرانی را از غزه بدون اتهام یا محاکمه و با دور زدن قانون بین المللی تحت بازداشت خود قرار دهد.

الخفش خاطرنشان کرد که کابینه نتانیاهو پس از بازداشت دهها نفر از شهروندان نوار غزه در حملات زمینی خود به مناطق شرقی، بار دیگر این قانون ظالمانه را به جریان انداخت.

وی افزود: به موجب این قانون، رژیم اشغالگر می تواند به ربودن شهروندان غزه ادامه دهد و آنها را تا مدت زمان نامحدود بدون تعیین تاریخ آزادی ، تفهیم اتهام ، یا ارائه مدارک و ادله ، تحت بازداشت خود قرار دهد.

مقام های رژیم صهیونیستی، برخی شهروندان غزه را به دنبال جنگ اخیر آزاد کردند و 22 اسیر در زندانهای اشغالگران بسر می برند که حکم بازداشت آنها تحت عنوان "مبارزان غیرقانونی" در دادگاه بئر السبع صادر شده است . صهیونیست ها خود را قادر می دانند که مدت بازداشت این افراد را به صورت نامحدود و بدون ارائه دلیل و اتهام تمدید کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها