تروریست های تونسی، ستون فقرات داعش

تروریست های تونسی، ستون فقرات داعش
شنبه 8 شهريور 1393 - 19:53

العالم - پایگاه اینترنتی "الشروق آنلاین" در گزارشی بر نقش مهم اتباع تونسی در هدایت گروه تروریستی داعش در سوریه تاکید کرد و نوشت که تونسی ها ستون فقرات داعش هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این پایگاه خبری می افزاید که بسیاری از امرای نظامی و مفتیان امارت های گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق از جمله "دیر الزور" و "رقه"، تونسی هستند. 

در این گزارش با اشاره به فعالیت گسترده تونسی های عضو داعش آمده است: اتباع تونسی گروهک تروریستی داعش در کمک به این گروهک به منظور تولید سلاح بیولوژیک کمک می کنند.

این موضوع بخصوص پس از آن مورد تاکید قرار گرفت که روزنامه آمریکایی "فارین پالسی" گزارش کرد، در یکی از مخفیگاه های داعش رایانه حاوی مطالبی درباره تولید بمب، سرقت خودرو و استتار به منظور دستگیر نشدن به دست آمد که نشان می دهد صاحب آن با استفاده از سلاح بیولوژیک به منظور انجام حمله ای که می تواند دنیا را شوکه کند، آشناست.  

این روزنامه می افزاید: صاحب این دستگاه، محمد یک تونسی بوده که در رشته شیمی و فیزیک تحصیل نموده است.

این دستگاه رایانه حاوی 19 صفحه مطلب درباره توسعه سلاح بیولوژیک و 26 صفحه مطلب درباره استفاده از سلاح کشتار جمعی و عکس هایی از اسامه بن لادن بوده است.

یکی از پایگاههای اینترنتی داعش نیز نوشت: در جریان نشست سران نظامی و مفتیان داعش (تونسی ها) در دیرالزور که هدف توپخانه ارتش سوریه قرار گرفت شماری از آنان، کشته شدند.

از مهمترین کشته شدگان می توان به "سکر الاحمد" معروف به ابو نضال سرکرده نظامی اتاق عملیات فرودگاه دیرالزور وابسته به شورای نظامی داعش، "ابو انس التونسی"، یوسف القربیز امیر داعش در دیرالزور و ابو هادی "دارای تابعیت سعودی" سرکرده عملیات اشغال فرودگاه دیرالزور اشاره کرد.  

منابع اطلاع رسانی در سوریه نیز گفتند که ارتش این کشور 15 تروریست از جمله ابو عبیده التونسی، ابو محمد السحلی، ابو عمر و یک تروریست ملقب به شیخ را در فلیطه در ریف دمشق به هلاکت رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها