فراخوان برای آتش زدن عکس سرکرده داعش در لبنان

فراخوان برای آتش زدن عکس سرکرده داعش در لبنان
يکشنبه 9 شهريور 1393 - 12:12

رئیس جنبش "جوانان لبنان" از مردم این کشور خواست تا امروز یکشنبه تصویر ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش را در سراسر این کشور به آتش بکشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ایلی شوقی صلیبا" در بیانیه خود آورده است: گروهی از جوانان ظهر روز گذشته پرچم داعش را به آتش کشیدند که هدف آنها از این کار، خود گروه داعش و نه مضمون پرچم آن اعم از شعارها و روایت ها بوده است.

وی تأکید کرد: برخی آتش زدن پرچم را اقدامی مجرمانه دانستند و به این مسأله توجه نکردند که این اقدام واکنشی به سربریدن یکی از دلاوران ارتش لبنان بدست گروه داعش بود، که همچنان در حال انتشار تصاویر بازداشت شدگان (ارتش لبنان) با پرچم داعش در پشت سرشان است.

ايلي شوقي صليبا افزود: برای توقف آتش زدن پرچم داعش و جلوگیری از مطرح شدن این برداشت که هدف تحقیر یا اهانت به محتوای پرچم است؛ و برای اینکه تاکید کنیم هدف از آتش زدن پرچم در روز گذشته، محکوم کردن خود گروه داعش و مخالفت ما با تروریسم و تکفیر با اشکال مختلف آن می باشد؛ از همه لبنانی ها دعوت می کنم که تجمع هایی را برگزار کرده و در آن تصاویر ابوبکر بغدادی سرکرده گروه داعش را ظهر امروز ساعت 12 به وقت محلی در سراسر مناطق لبنان به آتش بکشند.
در این بیانیه آمده است: دستور اشرف ریفی وزیر دادگستری برای پیگرد قضایی جوانانی که صبح دیروز پرچم داعش را به آتش کشیدند، اقدامی شتاب زده بود زیرا سربریدن یک انسان بسیار خطرناکتر از آتش زدن هر پرچمی است؛ بویژه که اگر مقصود از آتش زدن پرچم ، سمبلیک بودن پرچم باشد و نه محتوای عبارات آن.
وی در پایان این بیانیه نوشت: ما اقدام وزیر دادگستری را قابل قبول نمی دانیم و بهتر است که وی از تصمیم خود صرف نظر کند تا نماد میانه روی و همزیستی در جامعه لبنان باقی بماند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها