احکام اعدام و زندان ابد برای فعالان بحرینی

احکام اعدام و زندان ابد برای فعالان بحرینی
يکشنبه 9 شهريور 1393 - 21:06

العالم - دادگاه بحرین امروز، یکشنبه، چندین حکم ظالمانه و انتقام جویانه درباره فعالان و شهروندان بحرینی صادر کرد که شامل احکام اعدام و زندان ابد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه استیناف بحرین حکم 5 سال زندان، اعدام ماهر عباس الخباز، حکم زندان ابد برای 6 شهروند دیگر و همچنین احکام 5 و 6 سال زندان برای دو متهم دیگر را تایید کرد.

ماهر الخباز، فعال مخالف بحرینی، در مدت بازداشت خود تحت شکنجه شدید قرار گرفت و وضعیت جسمانی وی رو به وخامت نهاده بود.

فعالان و کارشناسان حقوقی خاطرنشان می کنند که الخباز هنگام وقوع حادثه ای که در آن متهم شده است در محل کار خود بوده اما دادگاه بدون توجه به شهادت شاهدان و صرفا بر اساس اعترافاتی که تحت شکنجه شدید از وی اخذ شد، در روز 19 فوریه سال جاری او را به اعدام محکوم کرد و دادگاه استیناف هم امروز این حکم را تایید کرد.

گروه مخالف "جمعیت وفاق اسلامی" در واکنش به حکم اعدام الخباز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این احکام سیاسی که توسط رژیم حاکم بحرین صادر شده به وضوح نشان دهنده تفکر انتقام جویانه آل خلیفه در ازای انقلاب و اعتراضات مسالمت آمیز ملت بحرین و نادیده گرفتن تمامی اصول محاکمه است.

این بیانیه افزود: محاکمه های صوری که بر اساس اعتراف های زیر شکنجه برگزار می شود، نمی تواند به انقلاب مسالمت آمیز و درخواست اصلاحات مردمی که خواستار تحول دموکراتیک هستند، پایان دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها