درگیری ارتش سوریه با جبهه النصره در جولان

درگیری ارتش سوریه با جبهه النصره در جولان
دوشنبه 10 شهريور 1393 - 16:20

اخبار دریافتی از سوریه، حاکی از درگیری‌های شدید بین ارتش سوریه و تروریست‌های جبهه النصره در بلندی‌های جولان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نیروهای جبهه النصره که از مدتها پیش در این منطقه با ارتش سوریه درگیر بوده اند، اکنون کنترل گذرگاه القنیطره را که پیش تر در اختیار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل بوده، به دست گرفته اند.

به نوشته رویترز، صدای درگیری مسلحانه و شلیک خمپاره در بخش سوریه ای بلندی های جولان، از بخش تحت تصرف اسرائیل نیز به گوش می رسد.

اين درحالي است که راديو رژيم صهيونيستي با اشاره به درگيري هاي شديد بين نيروهاي ارتش سوريه با تروريست ها نزديک گذرگاه القنيطره، اعلام کرد: ارتش اسرائيل در بخش اشغال شده بلندي هاي جولان حالت فوق العاده اعلام کرده است.

ارتش رژيم صهيونيستي همچنين از اصابت يک گلوله خمپاره به بخش اشغال شده جولان خبر داد و اعلام کرد، اين خمپاره اشتباها به اين منطقه اصابت کرده است .

روز گذشته ارتش اشغالگر اعلام کرد، یک پهپاد را که از سمت سوریه وارد حریم هوایی بخش تحت اشغال این رژیم در بلندی های جولان شده بود، سرنگون کرده است.

به گفته ارتش رژيم صهيونيستي این پهپاد به وسیله یک موشک پاتریوت در نزدیکی گذرگاه القنیطره سرنگون شده است.

روز پنجشنبه نیز 44 نفر از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جولان سوریه به اسارت تروریستهای مسلح در آمدند. تمام این صلح بانها، اتباع فیجی هستند.

رژیم صهیونیستی که بخشی از بلندی های جولان را در جنگ 1967 اشغال کرده، پس از آغاز جنگ داخلی سوریه از سه سال پیش اقدامات امنیتی خود را در این منطقه افزایش داده است؛ این رژیم همچنین از طریق همین منطقه در حال امداد رسانی و کمک به تروریستهای مسلح و انتقال مجروحان آنان به داخل اراضی اشغالی برای درمان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها