بازدید مالکی از شهرک آزاد‌شده آمرلی

بازدید مالکی از شهرک آزاد‌شده آمرلی
دوشنبه 10 شهريور 1393 - 18:08

العالم - "نوری مالکی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، امروز (دوشنبه) در سفری غیر مترقبه وارد شهرک استراتژیک آمرلی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، نوری مالکی صبح روز دوشنبه برای دیدار با مردم و نیروهای نظامی آزاد کننده آمرلی، به این شهرک سفر کرد.

روز گذشته نیز فرمانده کل نیروهای مسلح، در یک تماس تلفنی با فرماندهان نظامی و امنیتی حاضر در منطقه آمرلی، پیروزی نیروهای عراقی بر گروهک تروریستی داعش در منطقه آمرلی در استان صلاح الدین را تبریک گفته بود. 

نیروهای ارش عراق با کمک  نیروهای داوطلب مردمی روز گذشته توانستند محاصره شهر آمرلی و روستاهای اطراف آن را رفع کنند، همچنین توانستند جاده میان شهر الطوز و الناحیه را بگشایند.

شهرک آمرلی که ترکمن های شیعه ساکنان آن هسستند 70 روز بود که در محاصره عناصر گروهک تروریستی داعش بود و طی این مدت آب و برق این شهرک کاملا قطع بود و مواد غذایی نیز بسیار مشکل و به مقدار کم به دست اهالی آن می رسید.

تروریست های داعش قرار بود در اقدامی جنایت بار تمامی شهروندان این شهرک را به قتل رسانند که عملیات نظامی ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور در آزادی آمرلی، نقشه تروریست ها را ناکام گذاشت. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها