آغاز نافرمانی مدنی در یمن

دوشنبه 10 شهريور 1393 - 22:48

صنعا، العالم ـ شماری زیادی از معترضان یمنی امروز (دوشنبه) در راستای مرحله سوم از فعالیت‌های مردمی و اعلام نافرمانی مدنی برای سرنگونی دولت این کشور، خیابانهای اصلی صنعا را با خودروها پشت سرگذاشتند و هزاران نفر از یمنی ها نیز با پای پیاده علیه دولت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، معترضان یمنی در اطراف مقر دولت اسن کشور، همزمان با حضور گسترده نیروهای امنیتی، تجمع کردند؛ تظاهرات از میدان التغییر در مرکز شهر صنعا آغاز شد و معترضان در مسیرهای مختلفی از این شهر به حرکت درآمدند و این مرحله از تظاهرات را سرنوشت ساز خواندند.

یک تظاهرات کننده یمنی در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: ما امروز برای پایان دادن به ظلم و ستم و سرنگونی دولت ظالم به خیابانها آمدیم.

تظاهرات کنندگان یمنی برخی با پای پیاده و برخی سوار بر خودروها در خیابانهای اصلی صنعا به حرکت درآمدند؛ این نافرمانی مدنی به مدت چندین ساعت رفت وآمد را در خیابانهای صنعا مختل کرد تا بدین طریق تظاهرات کنندگان به گفته کمیته های برگزار کننده تظاهرات، بر رساندن پیامهای خود با استفاده از راههای مختلف تاکید کنند.

یک تظاهرات کننده دیگر گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید بداند که قطعنامه ها و تصمیماتش ما را نمی هراساند و باعث نمی شود تا از انقلاب مسالمت امیز خود عقب نشینی کنیم.

فضای انقلاب در اطراف مقر دولت یمن و نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور نیز بیشتر مشاهده می شد، به گونه ای که معترضان با شعارهایی خواهان کناره گیری دولت "محمد باسندوه" و تسریع در انجام اصلاحات اقتصادی به ویژه بازنگری در قیمت سوخت بودند.

تظاهرات کننده دیگری به خبرنگار العالم، گفت: باید مطالبات مردمی برآورده شود و دولت یمن نباید خواسته های تظاهرات کنندگان را نادیده بگیرد.

فرد دیگری نیز گفت: ما خواهان کناره گیری فوری دولت باسندوه و تشکیل دولت شایسته سالار در یمن هستیم.

حضور گسترده نیروهای ضد شورش و عناصر امنیتی یمن مانع از نزدیک شدن معترضان به ساختمان دولت شد اما نتوانست تظاهرات کنندگان را از ادامه شعارهای خشم آگین خود باز دارد. آنها همچنان بر خواسته های بر حق خود و مسالمت آمیز بودن اعتراضاتشان تاکید کردند.
tt-1-19:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها