مالکی: عراق به گورستان داعش تبدیل خواهد شد

سه شنبه 11 شهريور 1393 - 11:04

نخست وزير عراق در بازدید از شهر آمرلي كه پس از محاصره‌ ای طولاني، توسط نيروهاي ارتش این كشور از وجود تروريست ها پاكسازي شده است، تأكيد كرد: همه اقشار و گروههاي مردم عراق براي نابودي تروريست هاي تكفيري با يكديگر متحد شده اند.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، "نوري مالكي" که در پایان دوره دوم نخست وزیری خود قرار دارد، پس از شكسته شدن محاصره شهر آمرلي توسط نيروهاي ارتش وارد اين شهر شد و از ارسال سريع كمک هاي غذايي و دارويي از بغداد به اين شهر خبر داد و تأكيد كرد: عراق به گورستان داعش و تروريست ها تبديل خواهد شد.
نوري مالكي حوادث اخير در اين شهر را كربلاي جديد دانست و اظهار داشت: دولت با هدف جبران مشكلاتي كه در طول دوره محاصره آمرلي براي ساكنان آن پيش آمده است، كمك هاي غذايي و دارويي به اين شهر ارسال خواهد کرد.
مالكي افزود: مردم آمرلي با مقاومت در مقابل تروريست ها، حماسه بزرگي را رقم زدند و براي مقابله با دشمن وحشي تكفيري متحد شدند.
نخست وزير عراق بر تشكيل نيرويي از مردم آمرلي با هدف حفظ اين شهر و جلوگيري از عدم بازگشت تروريست ها و گروههاي تكفيري تأكيد كرد و گفت: جنگ آمرلي يكي از صحنه هاي جنگ عليه داعش با هدف نابودي تكفيري ها و اخراج بقاياي آنها از عراق است.
مالكي خاطرنشان کرد: عراق پس از جنگ با داعش، به گورستان عناصر این گروه تروریستی تبديل خواهد شد. زيرا همه گروههاي مردم عراق با هدف بيرون راندن تروريست ها، متحد شده اند.
يادآور مي شود عناصر گروهك تروريستي داعش، پس از كنترل روستاهاي اطراف شهر آمرلي در شمال بغداد، اين شهر را به مدت 80 روز به محاصره خود درآورده بود كه نيروهاي مسلح عراق توانستند به كمك نيروهاي مردمي به محاصره آن پايان دهند.
به دنبال پايان محاصره شهر آمرلي، نيروهاي ارتش عراق پس از درگيري شديد كه منجر به هلاکت دهها تروريست شد، شهر سليمان بيگ را نيز پاكسازي كردند.

پربیننده ترین خبرها