مطالبات واقعی مردم یمن چیست + فیلم

سه شنبه 11 شهريور 1393 - 14:57

صنعا (العالم) خبرنگار العالم در یمن تأکید کرد: تظاهرکنندگان یمنی در چارچوب مرحله سوم از مبارزات انقلابی و نافرمانی مدنی با هدف سرنگونی دولت آن کشور، با راه انداختن کاروان های خودرویی، خیابان های اصلی را بستند. همچنین با وجود تدابیر شدید امنیتی، شمار بسیاری از مردم در اطراف ساختمان نخست وزیری تظاهرات کردند.

"علی الذهب" گزارش داد: تظاهرکنندگان ابتدا در میدان تغییر در مرکز شهر صنعا (پایتخت) گردهم آمدند و پس از آن در چارچوب مرحله جدید اقدامات انقلابی شان که آن را "سرنوشت ساز" می دانند، در مسیرهای مختلفی به راهپیمایی پرداختند.
یکی از شهروندان معترض یمنی به خبرنگار العالم گفت: هدف ما مبارزه با ظلم، برکناری دولت وادار کردن آن به عقب نشینی از موضع خود مبنی بر افزایش قیمت فرآورده های نفتی است.
مردم معترض در خیابان های اصلی شهر صنعا به راهپیمایی پرداخته و همچنین کاروان های بزرگ خودرو به راه انداختند.

یمنی ها همچنین با توقف در برخی خیابان ها، به اعتراض علیه حکومت پرداخته و تهدید به نافرمانی مدنی نمودند؛ به طوری که به گفته برگزارکنندگان این اعتراضهای مسالمت آمیز، رفت و آمد در 10 خیابان اصلی شهر صنعا کاملا مختل گردید.
یک تظاهرکننده دیگر به خبرنگار العالم گفت: شورای امنیت سازمان ملل بداند که از قطعنامه های آن، باکی نداریم و هرگز از انقلاب مسالمت جویانه مان دست برنمی داریم.
معترضان با تظاهرات نزدیک دفتر نخست وزیری و ساختمان پارلمان یمن، شعارهایی مبنی بر ضرورت کناره گیری محمد باسندوه، نخست وزیر این کشور و تسریع در انجام تغییرات اقتصادی فوری از جمله بازنگری در قیمت فراورده های نفتی سر دادند.
یک تظاهرکننده یمنی به خبرنگار العالم گفت: خواسته های مردم باید اجرا شود و نادیده گرفتن مطالبات مردم معترض، از تحمیل افزایش قیمت فرآورده های نفتی زیانبارتر است.

یکی دیگر از شهروندان معترض یمنی خاطرنشان کرد: ما خواستار کناره گیری فوری کابینه و تشکیل کابینه ای بر اساس لیاقت افراد هستیم.
اگرچه حضور گسترده نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش یمن، مانع نزدیک شدن تظاهرکنندگان به ساختمان کابینه شد، اما نتوانست از سردادن شعارهای خشم آلودشان و تأکید بر حق بودن خواسته ها و مسالمت جویانه بودن اعتراضاتشان جلوگیری نماید.
MKH-2-11:48

پربیننده ترین خبرها