آزادسازی دو روستا در استان سویدای سوریه

سه شنبه 11 شهريور 1393 - 20:20

ارتش سوریه با اجرای عملیاتی در استان سویدا در جنوب این کشور امنیت را به دو روستای داما و دیر داما بازگرداند و به حملات تروریست ها به ساکنان این روستاها پایان داد.

یکی از افسران ارتش سوریه روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: ارتش عملیات خود را از جنوب روستای داما آغاز کرد و تروریست هایی که همواره به این روستا و روستای دیرداما حمله می کردند، به سوی شمال شرق روستای داما که منطقه ای صعب العبور است ، فرار کردند و ارتش نیز آنها را تعقیب و تعدادی را زخمی کرد.

این افسر سوری افزود: تروریست ها از شمال روستای داما ساکنان این روستا و روستای دیرداما را زیر آتش سنگین خود می گرفتند.

داما و دیرداما اهمیت زیادی برای تروریست ها داشت زیرا با کنترل این دو روستا می توانستند کمک های نظامی را از روستاهای استان همجوار دَرعا به منطقه اللاجات استان سویدا منتقل کنند و مساله دیگر این که منطقه اللاجات به علت صعب العبور بودن پایگاه اصلی تروریست ها است.

یکی از ساکنان روستای داما در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: تروریست ها با حملات خمپاره ای و موشکی به روستای داما تاسیسات برق، تلفن و آب را تخریب کرده اند و دولت در تلاش برای بازسازی این تاسیسات است.

جمعیت روستاهای داما و دیرداما 3 هزار نفر است که بیش از 15 نفر از ساکنان این دو روستا در درگیری با تروریست ها کشته و 30 نفر نیز زخمی شده اند.

A.D-02-15:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها