فراخوان یمنی‌ها برای ادامه اعتراضها ضد دولت

فراخوان یمنی‌ها برای ادامه اعتراضها ضد دولت
چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 10:43

مردم يمن در اعتراض به برآورده نشدن خواسته هايشان به تظاهرات مسالمت آميز عليه رژيم حاكم اين كشور ادامه مي دهند.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، كميته برگزاركننده تظاهرات در يمن، مردم اين كشور را به برگزاري تظاهرات در صنعا و ديگر استان هاي اين كشور فراخواند و اعلام كرد اين تظاهرات در اعتراض و مخالفت با طرح رياست جمهوري و تاكيد بر استمرار مرحله دوم اعتراضات مسالمت آميز برگزار می شود.

در همين حال، جنبش انصار الله طرح رئيس جمهور يمن درباره بحران اين كشور را تلاش براي تغيير خواسته هاي مردم و دور زدن آن قلمداد و بر ضرورت تحقق خواسته هاي مردم تاکید کرد.

"محمد عبد السلام" سخنگوي اين جنبش تاكيد كرد: موضع انصارالله همچنان حمايت و ماندن در كنار مردم و دفاع از حقوق مشروع و عادلانه آنها است و انصار الله هيچ موضعي درباره اين طرح اتخاذ نكرده است.

همچنين، يكي از منابع نزديك به جنبش انصار الله تاكيد كرد كه رئيس جمهور به دنبال طرح بركناری دولت كنوني و تشكيل دولت جديد به رياست احمد بن دغر و كاهش اندك  قيمت حامل هاي سوخت است؛ اما انصار الله با اين طرح موافقت نخواهد كرد و بر ضرورت تحقق 3 خواسته مردم تاكيد دارد كه كناره گيري دولت، لغو تصميم افزايش قيمت حامل هاي سوخت و اجراي تصميمات اتخاذ شده در گفتگوهاي ملي است.

تصميم رياست جمهوري دربرگيرنده چند بند است كه مهم ترين آن تغيير دولت، كاهش قيمت سوخت، مبارزه با فساد و پيگيري تغییرات اصلاحی در این كشور است. بر اساس اين طرح، فقط رئيس جمهور حق انتخاب نخست وزير و وزيران كليدي در كابينه مانند وزير كشور، دفاع، خارجه و دارایی را دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها