کشف دو گور جمعی در شمال عراق

کشف دو گور جمعی در شمال عراق
چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 20:09

یک گور جمعی متعلق به قربانیان شیعه زندان بادوش در منطقه الحمیدات و گور جمعی دیگری متعلق به قربانیان ایزدی در غرب موصل کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع وابسته به عشایر الحمیدات در شمال غرب موصل می گوید گوری جمعی متعلق به قربانیان زندان بادوش در نزدیکی این منطقه در شمال غرب موصل کشف شده است.

گفته می شود این گور متعلق به قربانیان زندان بادوش موصل است.عناصر داعش دهم ژوئن سال جاری پس از تسلط بر استان صلاح الدین حدود 400 نفر از این زندان را که اکثرا شیعه بودند، به قتل رساند.

بوی تعفن ناشی از انباشت اجساد باعث شد که اهالی منطقه الحمیدات متوجه محل دفن اجساد شوند.

همچنین نیروهای پیشمرگه کردستان عراق در شمال این کشور یک گور جمعی متعلق به قربانیان ایزدی حملات گروه تروریستی داعش کشف کردند.

"سعيد ممو" سخنگوی حزب دموکرات کردستان در موصل به خبرگزاری آناتولی گفت: نیروهای پیشمرگه، یک گور جمعی شامل اجساد 35 نفر از ایزدی های منطقه زمار را در شمال غرب موصل کشف کردند.

این قربانیان درجریان حملات عناصر مسلح داعش به منطقه زمار در اوایل ماه اوت گذشته کشته شده اند.

عناصر داعش در ماه اوت گذشته به اقلیت ایزدی ساکن در منطقه زمار و سنجار از توابع موصل حمله کردند و شماری از آنها را کشتند. بسیاری از ایزدی ها در پی حملات داعش به بیابان های اطراف آواره شدند.

حملات داعش به ایزدی ها در اطراف موصل که آنها را شیطان پرست می نامید و تکفیر کرده بود، بحرانی انسانی را در این منطقه رقم زد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها