دیدبان حقوق بشر: اسراییل در غزه مرتکب جنایت جنگی شد

دیدبان حقوق بشر: اسراییل در غزه مرتکب جنایت جنگی شد
پنج‌شنبه 20 شهريور 1393 - 21:19

العالم - سازمان بین المللی دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای تأکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به سه مدرسه سازمان ملل متحد یا مناطق نزدیک آن که محل سکونت غیرنظامیان فلسطینی بود، قوانین بین المللی را نقض کردند.
مرکز اطلاع رسانی فلسطین، به نقل از دیده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد که نیروهای این رژیم به عمد مناطقی که مدارس سازمان ملل متحد در آن قرار داشت، زیر آتش گرفتند.
در جنگ اخیر غزه، دو هزارو 149 فلسطینی از جمله 942 کودک، زن و سالمند به شهادت رسیدند، یازده هزارو 166 نفر از جمله پنج هزارو 802 کودک، سالمند و زن زخمی شدند که البته 532 شهید فقط از 91 خانواده بود، هجده هزار باب منزل به طور کلی ویران شد،  چهل و یک هزار باب منزل به طور جزیی خسارت دید، خساراتی به 145 باب مدرسه از جمله 75 مدرسه آنروا وارد شد که برخی از آن به طور کامل منهدم شد، به 7 درمانگاه و بیمارستان، 13 مرکز فوریت های پزشکی، 16 دستگاه آمبولانس، به 180 باب مسجد نیز خسارات وارد شد که 71 مسجد به طور کامل تخریب شد، همچنین 10 گورستان اسلامی و یک گورستان مسیحی خساراتی را شاهد بود.
شمار آوارگان این جنگ چهارصدو شصت و یک هزارو 643 نفر بود که دویست و هشتاد هزار نفر از آنان در مدارس آنروا، چهل و چهار هزارو 800 نفر در مدارس دولتی و یکصدو سی و هشت هزار نفر در منازل مردم ساکن شدند. 
جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه،51 روز به طول انجامید که بیش از 6 میلیارد دلار نیز خسارت دربر داشت.  

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز اعلام کرد، تحقیقات سازمان دیدبان حقوق بشر که در آن به حمله رژیم صهیونیستی به مدارس سازمان ملل اشاره شده است؛ نشانه دیگری از دروغ این رژیم است.

سامی ابوزهری خاطرنشان کرد: این تحقیقات نشان داد که مقاومت از این مدارس به عنوان اهداف نظامی استفاده نکرده است.

پربیننده ترین خبرها