نگرانی صهیونیست ها از توان حزب الله در نبرد چریکی

نگرانی صهیونیست ها از توان حزب الله در نبرد چریکی
جمعه 21 شهريور 1393 - 14:20

العالم - تجربیات موفقیت آمیز حزب الله در جنگ داخلی سوریه که اقتدار آنها را در جنگهای چریکی محک زد، اشغالگران قدس را از توانمندی این نیروها در رخنه کردن به شهرکهای صهیونیستی نگران کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، سرتیپ "دان گلد فوس" فرمانده تیپ حیرام 769 در این باره در گفتگو با کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: حزب الله نماد ایران در برابر اسرائیل است ، همواره از سوی تهران حمایت می شود و از این لحاظ از پیشرفته ترین تجهیزات نظامی برخوردار است.

گلد فوس گفت: عکس العمل ما در قبال این موضوع نباید تنها رعب و نگرانی باشد بلکه باید به عمق موضوع بنگریم و خود را برای رویدادهای آینده آماده کنیم چرا که در صورت فعال شدن جبهه شمالی ناچاریم همه شهرکهای اسرائیل را در طول نوار شمالی تخلیه کنیم.

وی افزود: در صورت فعال شدن جبهه لبنان، شرایط در الجلیل بحرانی می شود . شمار موشکهایی که اسرائیل را هدف قرار می دهد به مراتب بیشتر از جنگ غزه خواهد بود که برد آنها طولانی تر و دقت آنها بیشتر از موشکهای حماس است.

گزارشگر اسرائیلی گفت: بازدید از مناطق مرزی شمالی پس از عملیات "جرف الصامد"(صخره سخت) نشان می دهد شرایط غزه با جنوب لبنان چه در روزهای جنگ و چه در روزهای آرامش  قابل مقایسه نیست.رویدادهای شمال با آنچه در غزه رخ داد و قدرت دشمن در آن سوی مرزهای شمالی اسرائیل متفاوت خواهد بود.

گزارشگر اسرائیلی با اشاره به اینکه حزب الله با تجربیات موفقیت آمیزدر جنگ داخلی سوریه، توانایی و اقتدار خود را محک زد ، افزود : حضور حزب الله بشکل گردانهای متعدد در جنگ داخلی سوریه، زمینه های لازم برای رخنه کردن به شهرکهای اسرائیلی را در اختیار آن قرار داد.

پربیننده ترین خبرها