خطر بزرگی مردم غزه را تهدید می کند + فیلم

جمعه 21 شهريور 1393 - 22:18

پسمانده های شیمیایی ِ بمب ها و موشک هایی که رژیم صهیونیستی بر سر مردم غزه ریخت، برای محیط زیست و آب این منطقه فاجعه بار شده است.

"بهاء الآغا" مدیرکل سازمان حمایت از محیط زیست در غزه، به خبرنگار شبکه العالم گفت: رژیم صهیونیستی با استفاده از مواد شیمیایی، بسیاری درخت های غزه را به آتش کشید و هوای منطقه را با ریختن هزاران کیلو مواد منفجره آلوده ساخت. در این میان، چندین تن پسمانده های سخت از بقایای بمب ها و موشک های رژیم صهیونیستی در مناطق مسکونی برجا مانده است. همه این ها به مثابه فاجعه ای برای زیست بوم منطقه به شمار می رود.

"اشرف قدوره" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: پسمانده های تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، پیامدهای بهداشتی وحشتناکی برای جنین ها و بهداشت جامعه داشت، به طوری که شمار زیادی از شهروندان، به بیماری هایی غیر عادی و ناشناخته دچار شده اند. از آن گذشته، به گواهی سازمان های بین المللی، این پسمانده ها، انواع مختلفی از سرطان را سبب می شوند.

با توجه به این که باریکه غزه، تنها 365 کیلومتر مربع مساحت دارد، ریختن 20 هزار تن مواد منفجره بر سر ساکنان این منطقه، با توجه به مواد شیمیایی که در ترکیبات بمب ها وجود دارد، این منطقه را در برابر خطر بسیار بزرگ زیست محیطی قرار می دهد که شاید پیامدهای آن بعدها کشف شود.

" احمد ابودیه" رئیس واحد مهندسی مواد منفجره به خبرنگار شبکه العالم گفت: یکی از شاخص ترین سلاح های ممنوعه که رژیم صهیونیستی در حمله به غزه از آن استفاده کرد، "افعی زره پوش ها" خوانده می شود که حاوی زنجیره ای سرشار از ماده سی فور با قابلیت انفجار شدید و ویرانگری وحشتناک است.

وی افزود: یکی از بمب های استفاده شده در حمله به غزه، بمب جبیوت 28 است که برای از هم گسستن تاسیسات و استحکامات زیرزمینی طراحی شده است. این بمب، می تواند تا سه متر بتن و حدود سی متر خاک را بشکافد.

بر پایه این گزارش، با توجه به نبود امکانات شناسایی پیامدهای زیست محیطی پسمانده های بمباران غزه در این منطقه، این وظیفه به عهده سازمان های بین المللی ست و جامعه جهانی هر چند در حمله رژیم صهیونیستی به غزه، سکوت پیشه کرد، اما حداقل می تواند در برطرف کردن پسمانده های این جنایت فاجعه بار، ایفای نقش کند.

26

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها