همکاری تنگاتنگ اردن با سازمان سیا

همکاری تنگاتنگ اردن با سازمان سیا
شنبه 22 شهريور 1393 - 11:45

مسؤولان آمريكايي تاكيد كردند كه دولت این کشور به اردن براي بازي كردن نقش بسيار با اهميتي در زمينه اطلاعاتي دل بسته اند؛ چرا كه اين كشور اطلاعات زيادي از طريق شبكه گسترده اي از جاسوسان و خبرچينان دارد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه "فارن پالسی" به نقل از مسؤولان آمریکایی تأکید کرد که، به استثناي رژیم صهیونیستی سرویسهای اطلاعاتي اردن از كاركشته ترين و نزديكترين سرویسهای اطلاعاتي به نهادهاي اطلاعاتي مختلف آمريكا به شمار مي رود.

نشريه فارين پالسي در گزارش خود آورده است: روابط آمريكا و اردن در بخش اطلاعاتي مستحكم و سازنده است و اداره اطلاعات كل اردن عمق روابط خود را به عنوان يك شريك نزديك با سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) اثبات كرده است زيرا اردن توانست در گذشته به داعش نفوذ كند.

مسؤولان آمريكايي تصريح كردند: ماموريت اردن در جمع آوري داده هاي اطلاعاتي و نظارت بر شبكه هاي جاسوسي و جذب خبرچينان در عراق و سوريه است و از سال 2003 ميلادي شبكه هاي فعال در عراق دارد و علاوه بر آن نيز روابط مستحكمي نيز با عشاير سني هم پيمان داعش دارد.

انتظار مي رود كه اردن حمايت ماموريت هاي لجستيكي از نيروهاي هوايي آمريكا را از طريق استفاده آنها از پايگاههاي هوايي اين كشور برعهده بگيرد.

وزير خارجه آمريكا، نمايندگاني از اين عشايردر امان را در ماه ژوئيه گذشته ملاقات كرد، و آنها را تشويق كرد تا وفاداري خود را تغيير دهند و از گروههاي افراطی دوري گزينند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها