اردن، خط قرمز رژیم صهیونیستی در مقابله با داعش

اردن، خط قرمز رژیم صهیونیستی در مقابله با داعش
شنبه 22 شهريور 1393 - 18:54

العالم - به گفته منابع سیاسی در سرزمین های اشغالی، اسرائیل به دولت آمریکا اعلام کرده که اگر داعش دامنه فعالیتش را به اردن بکشاند، دست به کار خواهد شد .

به گزاش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی سیاسی و بدون ذکر نام آنها گزارش کرد : اسرائیل اخیرا به دولت اوباما اعلام کرده که اگر داعش بخواهد به اردن نزدیک شود، تل آویو با همه امکانات خود وارد عمل خواهد شد.

به گزارش رأی الیوم، این منابع اعلام نکردند که در صورت نزدیک شدن داعش به اردن، اشغالگران قدس چه واکنش هایی نشان خواهد داد.

رژیم صهیونیستی و اردن سال 1994 توافقنامه صلحی به نام "وادی عربه" امضاء کرده اند.

مرز مشترک سرزمین های اشغالی و اردن یکی از طولانی ترین مرزهای اسرائیل با کشورهای عربی است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته گذشته در کنفرانسی در شهر هرتسلیا گفته بود که داعش از طرف شرق (اردن) و از طرف شمال (لبنان و سوریه) به اسرائیل نزدیک می شود.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که اسرائیل معقتد است که حملات هوایی آمریکا کمک زیادی به پیشمرگه برای بازپس گرفتن برخی مواضع و مناطق از داعش کرده است.

رژیم اسرائیل تاکنون به طور رسمی به ائتلاف بین المللی مبارزه علیه داعش که آمریکا در پی تشکیل آن است، نپیوسته است.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته به نقل از منابع دیپلماتیک غربی بدون ذکر نام آنها گزارش داده بود که رژیم اسرائیل گزارش های اطلاعاتی درباره داعش در اختیار آمریکا گذاشته است.  

شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، ترکیه، مصر، اردن، عراق، لبنان و آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته در شهر جده در غرب عربستان نشستی را برای بررسی مساله داعش برگزار کردند که این ده کشور عربی از حملات آمریکا به داعش حمایت کردند. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها