موضع جنجالی روزنامه‌نگار عربستانی درباره مدارس قرآن

موضع جنجالی روزنامه‌نگار عربستانی درباره مدارس قرآن
يکشنبه 23 شهريور 1393 - 16:42

پیام یکی از مشهورترین روزنامه نگاران عربستانی در پایگاه اجتماعی تویتر باعث ایجاد خشم و بحث و جدل فراوانی در این کشور شده و شماری از شهروندان عربستانی خواستار محاکمه و یا مجازات وی شده اند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ترکی السدیری" سردبیر روزنامه کثیر الانتشار "الریاض" عربستان با انتشار پیامی در صفحه تویتر خود، خواستار بسته شدن مدارس حفظ قرآن در سراسر این کشور شد که این امر باعث به وجود آمدن تنش فراوانی در عربستان شده است.
روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی" چاپ لندن نوشت: در پیام السدیری آمده که وی نگران آن است که مدارس حفظ قرآن یکی از عوامل به وجود آمدن نسلی دور از اجتماع شود. وی در ادامه این سؤال را مطرح می کند که چه توجیهی برای وجود این مدارس و اختصاص حقوق ماهیانه به شرکت کنندگان در کلاس های آن وجود دارد، و اساسا تفاوت میان این مدارس با سایر انواع مدارس وجود دارد؟

 

 

این پیام که به شکل بسیار گسترده ای بین کاربران عربستانی رد و بدل شده است، باعث به وجود آمدن موج شدیدی علیه این روزنامه نگار و مطرح شدن علنی درخواست هایی برای برکناری وی از سردبیری روزنامه کثیر الانتشار "الریاض" شده است.
شمار زیادی از عربستانی ها به شدت از این پیام انتقاد کرده، و السدیری را "خرفت" نامیده و او را ننگی برای روزنامه نگاری و جوامع کل جهان اسلام دانسته اند.
شمار دیگری از شهروندان این کشور با اعلام فراخوانی موسوم به "Un follow" السدیری – (السدیری را در تویتر دنبال نکنید) آغاز کرده اند. این در حالی است که برخی از کاربران عربستانی خواستار محاکمه و حذف وی از عرصه رسانه ای شده اند.
یادآور می شود به دنبال متهم شدن عربستان به نقش داشتن در تشکیل و عضوگیری گروههای افراطی، بخش هایی از حاکمیت آن کشور درصدد بازنگری و ایجاد تغییراتی ظاهری در نظام آموزشی این کشور برآمده اند که این امر با مقاومت و مخالفت شدید بخش های سنتی جامعه و دستگاه دینی قدرتمند این کشور مواجه شده است.
 

پربیننده ترین خبرها