آمار جدید وزیر فرانسوی درباره تروریستها در این کشور

آمار جدید وزیر فرانسوی درباره تروریستها در این کشور
يکشنبه 23 شهريور 1393 - 19:33

وزیر کشور فرانسه اذعان کرد، حدود 930 شهروند یا ساکن فرانسه از جمله دست کم 60 زن یا به صورت فعالانه در صفوف گروه های تروریستی در عراق و سوریه می‌جنگند، و یا درصدد رفتن به این دو کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه در مصاحبه با هفته نامه "دو دیمانش" گفت: در حال حاضر 930 شهروند یا ساکن فرانسه در کنار عناصر مسلح در عراق و سوریه می‌جنگند.
وی افزود: 350 تن از آنها از جمله 60 زن در عراق و سوریه حضور دارند. حدود 180 تن از آن ها سوریه را ترک کرده و170 تن در راه رفتن به این کشور هستند.
کازنوو ادامه داد: به علاوه حدود 230 تن به دنبال رفتن به مناطق تحت تصرف گروه های مسلح هستند. علاوه بر این 930 تن حدود 36 تن در حال حاضر در این منطقه از پا در آمده اند.
کازنوو گفت: برخی از عناصر مسلح خارجی که به خانه باز می‌گردند به آنچه که انجام داده‌اند افتخار کرده و می‌گویند آماده‌اند تا مجدداً به آن مناطق بازگردند. برخی دیگر از آنها که شاهد یا شریک اقدامات خصمانه و خشونت ‌آمیز بوده‌اند می‌گویند که دیگر نمی‌خواهند در چنین اقداماتی دست داشته باشند.
وی توضیح داد: برخی از آن ها مدعی هستند که برای انجام یک ماموریت شبه دوستانه به این مناطق رفته‌اند. اما ما اطلاعات موثقی داریم که آن‌ها در کنار عناصر مسلح می‌جنگیدند.
پارلمان فرانسه اخیرا گزارشی را درباره دست داشتن 950 نفر در جنگ اخیر منتشر کرده است که جزئیات آن به شرح زیر است: 350 نفر در جنگ حضور دارند 150 نفر در حال رفتن به این جنگ هستند و 180 نفر از آن برگشته و 220 نفر قصد حضور در کنار دیگر گروه های تروریستی را دارند.
به گفته کازنو، به دنبال اعلام شماره تلفنی برای افشای تلاش افراد برای رفتن به جنگ از سوی خانواده هایشان، تاکنون 350 خانواده با این شماره تماس گرفته اند و از رفتن بیش از 70 فرانسوی به جنگ جلوگیری شده است و 80 نفر از کسانی که درصدد رفتن به جنگ برآمده اند افراد زیر 18 سال و 150 نفر نیز زنان بوده اند.
فرانسه قانونی را با هدف متوقف کردن خروج اتباع این کشور و جنگیدن در صفوف گروه های تروریستی، وضع کرده است.
دولت‌های غربی نسبت به احتمال پیوستن شهروندانشان به داعش در عراق و سوریه و بازگشت آنها برای انجام اقدامات تروریستی ابراز نگرانی کرده‌اند. فردی که دیروز سر دیوید هاینز، امدادگر انگلیسی و همچنین دو خبرنگار آمریکایی را از تنش جدا کرد به زبان انگلیسی و با لهجه اهالی لندن صحبت می‌کرد. این امر باعث نگرانی شدید مقامات انگلیسی و به ویژه نخست وزیر این کشور، دیوید کامرون شده است. 

پربیننده ترین خبرها