واکنش دیده بان حقوق بشر به کشتار معترضان یمنی

واکنش دیده بان حقوق بشر به کشتار معترضان یمنی
يکشنبه 23 شهريور 1393 - 22:04

سازمان دیده بان حقوق بشر، مجازات عاملان کشتار معترضان یمنی در صنعا را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر روز یک شنبه برخورد نیروهای امنیتی با معترضین حامی جنبش انصارالله در صنعا را مصداق کاربرد نیروی مرگبار دانست؛ و خواستار مجازات نیروهای ارتش و امنیتی مداخله کننده در این حادثه شد.

دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای از نیروهای امنیتی یمن خواست به اصول سازمان ملل درباره استفاده از زور و سلاح های گرم علیه معترضان مردمی پایبند باشند.

"جو استورک" معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشرگفت: استفاده از سلاح و مهمات جنگی در تجمعات مسالمت آمیز، کشتار معترضان در دولت سابق را برای خاموش کردن شعله های انقلاب سال 2011 به یادها و خاطره ها می آورد.

اعتراضات مردمی در سال 2011 رژیم دیکتاتوری علی عبدالله صالح را از قدرت سرنگون کرد.

استورک از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن خواست برای تضمین مجازات عاملان این حادثه تدابیری اتخاذ کند در غیر این صورت این کشتار، لکه ننگی بر چهره دولت وی باقی خواهد ماند.

وی افزود: کشتار دوباره مردم در صنعاء، این ضرورت را ایجاب می کند که یمن با گذشته سرکوبگر خود خداحافظی کند.رئیس جمهوری باید ثابت کند که بر ضرورت ایجاد تغییرات قانع شده است و حد و مرزی برای اقداماتی که تهدیدی برای تجزیه کشور است، قائل می شود.

یکشنبه گذشته در حمله نیروهای امنیتی به معترضان جنبش انصارالله در صنعا پایتخت یمن 7 نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها