جنبش شکم های خالی در قاهره + ویدئو

يکشنبه 23 شهريور 1393 - 22:09

گروهی از احزاب و گروهای انقلابی مصر، دراعتراض به ادامه بازداشت زندانیان قانون ممنوعیت تظاهرات، با اعتصاب غذا جنبشی را به نام شکم های خالی به راه انداختند.

خبرنگار شبکه العالم از قاهره گزارش داد، شرکت کنندگان دراین جنبش خواستار تعدیل قانون ممنوعیت تظاهرات شدند و این قانون را نقض حقوق شهروندی می دانند.

"شیرین الجیزاوی" فعال سیاسی مصری به خبرنگار شبکه العالم گفت: ما رژیم را تغییر ندادیم تا فرد ستمکارتری بر ما چیره شود، ما اخوان المسلمین را برانداختیم، زیرا در دوره آنها نتوانستیم به حقوق خود دست یابیم، هم اکنون نیز در دولت فعلی نمی توانیم دیدگاههای خود را بیان کنیم؛ به گونه ای که جوانان انقلابی هنوز درزندان هستند.

گفتنی است هنوز نشانه های مثبتی از پاسخگویی دولت مصر به خواسته احزاب مبنی بر لغو یا تعدیل قانون ممنوعیت تظاهرات به چشم نخورده است؛ به همین دلیل فعالان سیاسی برعزم خود مبنی برفعالیت جدیدی از پانزدهم ماه جاری تاکید کردند.

مصطفی البسیونی از سوسیالیستهای انقلابی نیز درگفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اعتصاب ما پیوستن به جنبش گسترده مخالف با این قانون است، معترضان در زندان و بیرون زندان دست به اعتصاب غذا زده اند و در اعتراض به این قانون تظاهرات کردند، ما نیز به آنها ملحق می شویم.

وی تاکید کرد: طرح انقلابی ما به نتیجه جلسه محاکمه متهمان در پانزدهم ماه جاری بستگی دارد.

درهمین راستا اعضای اتحادیه روزنامه نگاران مصری مخالف با قانون ممنوعیت تظاهرات، با افراد شرکت کننده در جنبش شکم های خالی اعلام همبستگی کردند.

"هند نافع" عضو اتحادیه روزنامه نگاران در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: من از 8 روز پیش دست به اعتصاب غذا زدم، ما امروز دراتحادیه روزنامه نگاران اعتصاب غذا می کنیم و خواهان لغو قانون ممنوعیت تظاهرات و آزادی فوری همه افراد زندانی هستیم، ما معتقدیم تظاهرات حق ماست و روز 25 ژانویه به خیابانها آمده ایم و این حق را از آن خود کردیم.

14-11:30

 


 

 

 

 

 

 

 

 

پربیننده ترین خبرها