ابراهیم جعفری: داعش چالشی فرامنطقه‌ای است

ابراهیم جعفری: داعش چالشی فرامنطقه‌ای است
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 11:48

وزیر خارجه عراق گفت: "داعش" اقدامات خود را از عراق آغاز نکرده و در این کشور نیز بدان پایان نخواهد داد، و ما امیدواریم این گروه تروریستی با واکنشهای تندی روبرو شود.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از شبکه عراقی "سومریه نیوز" ابراهیم جعفری در بیانیه ای که دفترش هنگام رسیدن وی به پاریس منتشر کرد، افزود: ما انتظار نداریم کشورها فقط به شرکت در کنفرانس صلح و امنیت عراق در پاریس اکتفا کنند زیرا داعش یک پدیده جهانی است و چالش جهانی برای همه کشورها به شمار می رود بلکه امیدواریم واکنش بسیارتند و محکمی به اقدامات آنان نشان داده شود.
ابراهیم جعفری به همراه هیاتی به ریاست فواد معصوم، رییس جمهوری عراق، روز گذشته (یکشنبه) برای مشارکت در کنفرانس "حمایت از صلح و امنیت عراق در پاریس" به این کشور عزیمت کرد.
این کنفرانس امروز در پاریس برگزار می شود.
وزیر خارجه عراق افزود: داعش اکنون به موضوع روز عراق تبدیل شده است، و این گروه فعالیت هایش را در عراق آغاز نکرده و دراینجا نیز پایان نخواهد داد.
ابراهیم جعفری از کشورهای جهان خواست همگی در یک صف و هم اکنون به عنوان یک اقدام امنیتی پیشگیرانه متحد شوند تا نگرانی مشروع خود و آمادگی برای مقابله با داعش را ابراز کنند.

وی افزود: داعش یک پدیده یک پدیده عراقی و آسیایی نیست، بلکه پدیده ای جهانی است از این رو تمایل داریم کشورهای ملتهب منطقه و متاثر از اقدامات داعش در این کنفرانس شرکت کنند؛ و واکنش به شرارتهای داعش گسترده باشد.

وی تاکید کرد، همه دنیا باید شاهد به پاخاستن واقعی علیه تروریسم باشد، زیرا این کار بیانگر صلح، محبت، اعتماد و ایجاد پلهای دوستی و برقراری رابطه میان همه مردم و ملتها خواهد بود؛ همه باید با تفکرات داعش که در صدد از بین بردن وحدت مردم است، مقابله کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها