صدور زنان برای داعش از قلب آمریکا !

صدور زنان برای داعش از قلب آمریکا !
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 13:44

مسؤولان آمریکایی در اقدامی دیرهنگام تحقیقات درباره پدیده صدور زنان از قلب آمریکا برای گروه تروریستی داعش را آغاز کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالرزاق بیهی" از سومالیایی‌های سرشناس مقیم آمریکا گفت: دستکم سه خانواده سومالیایی تبار منطقه مینیاپولیس و سنت پل از مفقود شدن تعدادی دختر در طول شش هفته گذشته شکایت کرده‌اند، و چه بسا آنها برای پیوستن به گروه تروریستی داعش اقدام کرده‌اند.
عبدالرزاق تأکید کرد که با توجه به مشخص نبودن علت ناپدید شن این دختران، از خانواده‌ها خواسته است تا پلیس را در جریان بگذارند.
در موردی دیگر، یک دختر آمریکایی سومالیایی تبار 19 ساله اهل "سنت پل" از منزل والدینش در25 اوت فرار کرد و گفت که می خواهد به جشن دوستش در آستانه ازدواج برود، اما به جای آن به ترکیه رفت و به تروریستها در سوریه پیوست.
این منطقه در ایالت "مینسوتا" محل زندگی بیشترین نسل سومالیایی تبارها در آمریکا به شمار می رود که شاهد عملیات جذب نیرو برای گروههای تروریستی - از زمان آغاز اقدام جنبش جوانان سومالی در سال 2007 میلادی برای جذب نیرو در آمریکا – بوده است.
برخی مسؤولان آمریکایی می گویند که آنها در سال گذشته از وجود 15 تا 20 مرد دارای ارتباط با سومالیایی‌های مینسوتا آگاهی یافته اند. این افراد در صفوف گروههای ترورستی در سوریه می جنگند؛ از جمله آنها داگلاس مک وثر است که در نبردهای تابستان امسال کشته شد.
در همین راستا برای نخستین بار، اعلام شد که یکی از دختران اهل سنت پل به داعش پیوسته است؛ خانواده این دختر درخواست کرده اند که از ترس انتقام گیری، نام وی منتشر نشود.
"گرینگ پوسالیس" مشاور دفتر تحقیقات فدرال آمریکا در مینیاپولیس گفت: مجریان قانون درباره احتمال اقدام تندروها در جذب دختران دیگری در منطقه همراه با مردان تحقیقات می کنند.
شانون کونلی دختر 19ساله آمریکایی هفته پیش اعتراف کرد که در تلاش برای سفر به خاورمیانه برای پیوستن به داعش بوده است. او ماه آوریل در فرودگاه دنور بازداشت شد و بعدا روش شد که یک تندرو در سوریه از طریق اینترنت وی را جذب کرده است.
میابلوم از مرکز تحقیقات تروریسم و امنیت در دانشگاه ماساچوست لویل گفت: نظارت بر صفحه های افراطی‌ها در شبکه اجتماعی و نظایر آن نشان می دهد که مردان مسلح به این زنان و دختران صرفا برای همسر اختیار کردن نگاه می کنند.
پوسالیس گفت: نگرانی مجریان قانون در آمریکا از این است که این تندروهای آمریکایی روزی به آمریکا بازخواهند گشت و عملیات تروریستی انجام خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها