سوریه: ائتلاف ضد داعش اهداف خاصی را دنبال می‌کند

سوریه: ائتلاف ضد داعش اهداف خاصی را دنبال می‌کند
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 14:23

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به ائتلاف اخیر آمریکا با شماری از هم پیمانان خود ضد داعش، گفت: ائتلاف هایی که سوریه، چین و روسیه را از عضویت در خود مستثنی می کند، به دنبال اهداف خاصی است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "فیصل مقداد" اظهار داشت: طی دو روز اخیر شماری از کشورهای حاضر در نشست جده مواضع خود را اعلام کردند؛ برخی از آنها می گویند که کمک نخواهند کرد یا ملحق نخواهند شد، و برخی دیگر از آنها می گویند که حمایت مالی و تسلیحاتی نخواهند کرد، و این امر به معنای وجود اختلاف واقعی است.
وی هرگونه تماس محرمانه با آمریکا را رد کرد و گفت: رهبری سوریه همه اقدامات خود را همواره پیش روی ملت سوریه و علنی انجام می دهد، و از همین منظر نیز ملت سوریه این احترام و اعتبار و درستی را متقابلا پاسخ می دهد.
خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از فیصل مقداد نوشت: سخن از هرگونه نقش مستقل عربستان سعودی (در ائتلاف ضد داعش) نوعی طنز است، زیرا عربستان دنباله روی آمریکا است و سیاست‌ها را اجرا و پول می دهد؛ عربستان فقط همین نقش را دارد.
وی تاکید کرد: نبرد سوریه طی بیش از 3 سال مربوط به مخالفت بشار اسد رئیس جمهور و همچنین مردم سوریه با هرگونه دخالت خارجی یا نقض حاکمیت سوریه است؛ ما هیچگاه با چنین کاری موافقت نمی کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها