"هدف کنفرانس پاریس ضربه زدن به مقاومت است"

دوشنبه 24 شهريور 1393 - 20:34

دمشق، العالم - عضو کادر رهبری حزب بعث سوریه گفت: کنفرانس موسوم به "مبارزه با تروریسم" که با حضور 20 کشور در پاریس برگزار شده است، در واقع کنفرانس مبارزه با سوریه و محور مقاومت است.

خلف المفتاح در گفتگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: کنفرانس پاریس، بیش از آنکه ائتلاف بین المللی برای مقابله با تروریسم باشد، یک محور سیاسی-امنیتی آمریکایی است.

وی ادامه داد: اگر این، ائتلاف بین المللی برای مقابله با تروریسم بود، باید دبیر کل سازمان ملل متحد و کشورهای مرتبط با موضوع یعنی قربانیان تروریسم در آن حضور می یافتند.

عضو کادر رهبری حزب بعث سوریه تصریح کرد: این کنفرانس، تلاش آمریکا برای بازگشت به منطقه و دخیل ساختن کشورهای منطقه در جنگ است؛ به همین دلیل تنها طرفی که از کنفرانس سود می برد، آمریکاست.

مفتاح یاد آور شد: برخی از کشورهای شرکت کننده در کنفرانس پاریس خود عامل تروریسم و صادر کننده آن هستند، مانند قطر، عربستان، ترکیه و آمریکا که اینک ادعای مبارزه با تروریسم را دارند؛ در حالی که کشورهایی که بهای مقابله با تروریسم را با جان و مالشان می پردازند، در آن حضور ندارند.

خلف المفتاح عضو كادر رهبري حزب حاكم بعث سوريه

العالم

وی افزود: شرکت نکردن سوریه و ایران در کنفرانس پاریس بهتر از حضور در آن است، چون به این ائتلاف مشروعیت می بخشید. لذا کشورهای منطقه که با تروریسم مبارزه می کنند مانند سوریه، ایران، روسیه و چین و تمام زیان دیدگان از تروریسم، باید ائتلافی واقعی برای مقابله با تروریسم تشکیل دهند. 

این شخصیت سوری، فریبکاری آمریکا در مبارزه با تروریسم را مورد انتقاد قرار داد و کاخ سفید را عامل اصلی حمایت از تروریسم در منطقه دانست. 

وی درباره موضع دولت سوریه درباره مبارزه با تروریسم گفت: دمشق آماده همکاری با کشورهای جهان برای مبارزه با تروریسم است، اما با حمله به مناطق مختلف کشورش مخالف است؛ به همین دلیل هر گونه حمله آمریکا به اهدافی در سوریه، به مثابه تجاوز و نقض حاکمیت سوریه و بی توجهی به قطعنامه 2170 شورای امنیت سازمان ملل متحد است که احترام به حاکمیت کشورهای جهان را ضروری می داند.

15-11:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها