آغاز جنگ سرنوشت میان دو گروهک تروریستی در سوریه

آغاز جنگ سرنوشت میان دو گروهک تروریستی در سوریه
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 22:27

ناظران رویدادهای میدانی سوریه آغاز دوباره درگیری ها میان "جبهه النصره" با گروهک موسوم به "جبهه انقلابیون سوریه" در نزدیکی مرز ترکیه را نشانه‌ای از وقوع جنگی شدید و خونین میان طرفین می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه "الاخبار" لبنان، این درگیری ها میان تروریست های موسوم به "انقلابیون سوریه" به سرکردگی "جمال معروف" با "جبهه النصره" به سرکردگی "ابو محمد الجولانی" در حومه ادلب در نزدیکی مرز سوریه رخ داده است. علت بروز اختلاف، مناطق تحت نفوذ دو طرف است و تلاش جبهه النصره برای ترور جمال معروف.

یک منبع مطلع نزدیک به جبهه انقلابیون سوریه مدعی است که جبهه النصره در ترور نافرجام جمال معروف دست داشته است و همین موضوع عامل اصلی اعلام جنگ علیه این گروهک تروریستی است.

تلاش برای ترور معروف در روستای دیر سنبل در حومه ادلب صورت گرفت و قرار بود با یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده انجام شود؛ اما این خودرو در پست بازرسی "انقلابیون سوریه" متوقف شد و خودرو پس از درگیری میان طرفین منفجر شد.  

منابع میدانی، بیانیه اعلام بسیج عمومی علیه النصره را ساختگی و دروغ می دانند اما تاکید می کنند که این به معنای عدم ایستادگی "انقلابیون سوریه" در برابر الجولانی نیست.

گروه تروریستی موسوم به "انقلابیون سوریه" در نبرد های اخیر جنگ را آغاز نکرده اند بلکه به هجوم جبهه النصره به شهر "حفسرجه" در حومه غربی ادلب پاسخ دادند به همین دلیل بخش نظامی انقلابیون سوریه در حال بررسی تدابیر مناسب برای مقابله با الجولانی در ادلب از جمله اعلام جنگ همه جانبه است.

جبهه النصره روز گذشته به حفسرجه به عنوان مهمترین پایگاه " تیپ انقلابیون ادلب" حمله ای گسترده کرد.

شماری از مردم منطقه نیز از اقدام النصره در زمینه محاصره شهر از چند محور و گلوله باران آن با سلاح سنگین خبر می دهند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها