بازخواست یکی از علمای الازهر پس از سفر به ایران

بازخواست یکی از علمای الازهر پس از سفر به ایران
سه شنبه 25 شهريور 1393 - 11:49

سفر یکی از علمای الازهر به جمهوری اسلامی ایران، به موضوعی جنجالی در رسانه های مصری و محافل وابسته به جریانهای سلفی و تکفیری تبدیل شده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "احمد کریمه" استاد علوم اسلامی الازهر اخیرا به ایران سفر کرد، که این امر بار دیگر دستاویز برخی محافل وابسته به جریانهای سلفی و تکفیری در مصر قرار گرفت و باعث مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر رسیدن تشیع به الازهر شد.
شیخ احمد کریمه هفته گذشته در صدر هیأتی وارد ایران شد، و با شماری از علما و شخصیتهای علمی و دینی دیدار و درباره روابط الازهر و حوزه عملیه گفتگو کرد .
شیخ کریمه همچنین در این سفر از مراکز اطلاع رسانی و دینی شهر قم بازدید کرد، و در این سفر از فعالیت‌های حوزه علمیه قم و پیشرفت مراکز اطلاع رسانی وابسته به این حوزه تمجید کرد .
سایت عربی شبکه سی. ان. ان. خاطرنشان کرد که گزارشها حاکی است که شیخ کریمه در سفری رسمی به ایران بر لزوم همکاری حوزه علمیه قم با الازهر تأکید کرد و خواستاربرگزاری کنفرانس های مشترک درباره مبارزه با افراط گری شد، و از ریاست حوزه علمیه قم خواست که تجارب و دستاوردهای خود را در اختیار کشورهای عربی و اسلامی بگذارد.
این در حالی است که الازهر در بیانیه‌ای که سایت اینترنتی " اخبار مصر " متن آن را منتشر کرد ، سفر هیأت رسمی الازهر به ایران را تکذیب کرد .
روزنامه الیوم السابع نیز اعلام کرد که الازهر تصمیم گرفته است، شیخ کریمه را به علت سفر به ایران و معرفی خود به عنوان یکی از مسئولان الازهر بازخواست کند .
الیوم السابع نوشت : شیخ کریمه قبلا از الازهر خواسته بود که با سفرش به ایران موافقت کند ولی الازهر درخواست وی را نپذیرفته بود.
شیخ علی کریمه سال 2014 با شبکه تلویزیونی المنار لبنان مصاحبه کرده بود که این مصاحبه جنجال به راه انداخت .
شیخ کریمه در این مصاحبه گفته بود : خلافت مسلمین از امام علی (علیه السلام) سلب و غصب شد و توطئه هایی علیه امام علی (علیه السلام ) و فرزندانش امام حسن (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) طراحی و اجراء شد .
پیشتر "عباس شومان" معاون شیخ الازهر در ماه می 2014 در اظهاراتی جنجالی اعلام کرده بود که هر قاری قرآن که "اذان شیعیان" را بگوید، از تلاوت قرآن در الازهر منع خواهد شد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها